تاریخ انتشاردوشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
plusresetminus
درپی برکناری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هزاران صهیونیست به خیابان‌ها آمده و راه‌های اصلی تل‌آویو به قدس را بستند.
۰
کد مطلب : ۳۰۷۲۱۰
اوضاع در اراضی اشغالی از کنترل پلیس رژیم صهیونیستی خارج شد
در پی دستور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برکناری وزیر جنگ، ده‌ها هزار رژیم صهیونیستیی با تظاهرات در شهر‌های گوناگون مسیر‌های اصلی در تل‌آویو و جاده این شهر به قدس را بستند.
به گزارش «الجزیره» یکشنبه شب ده‌ها هزار صهیونیست به محض شنیدن خبر برکناری «یوآف گالانت» در پی درخواست او از نخست‌وزیر برای متوقف کردن طرح تعدیلات قضائی، در تل‌آویو و بیت‌المقدس و حیفا و دیگر شهر‌ها به خیابان‌ها ریختند.
گروه‌های مخالف به سرکردگی «یائیر لاپید» این اقدام نتانیاهو را عبور از خط قرمز دانستند و تأکید کردند که امنیت رژیم صهیونیستی را نباید بازیچه مسائل سیاسی قرار داد.
دانشگاه‌ها و پزشکان و کارگران اعلام کردند که روز دوشنبه دست به اعتصاب عمومی خواهند زد. برخی سران ائتلاف حاکم نیز خواستار عقب‌نشینی از طرح تعدیل قضائی شدند.
با شدت گرفتن انتقاد‌ها و تظاهرات، کمیسیون حقوقی کنست جلسه خود برای بررسی تعدیلات قضائی را که قرار بود یکشنبه شب برگزار شود لغو کرد.
از سوی دیگر، خبر‌هایی به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد وزیر دادگستری تهدید کرده که در صورت عقب‌نشینی نتانیاهو از این طرح، استعفا خواهد داد. استعفای او به معنای فروپاشی ائتلاف حاکم در رژیم صهیونیستی است.
رسانه‌های رژیم صهیونیستیی تأکید کردند که معترضان برای اولین بار از موانع اطرف خانه مسکونی بنیامین نتانیاهو عبور کرده‌اند و پلیس برای متفرق کردن آن‌ها از آب‌پاس استفاده کرده است. همزمان گفته شده که مسئولان شهرداری‌های رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده‌اند که امروز در برابر خانه نتانیاهو اعتصاب غذا آغاز خواهند کرد.
نشریه هاآرتص رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک مقام بلندپایه در پلیس اعلام کرد که پلیس کنترل اوضاع را در تل‌آویو از دست داده است.
نگرانی‌ها درباره اوضاع رژیم صهیونیستی به واشنگتن هم کشیده شد و کاخ سفید اعلام کرد که نسبت به حوادث جاری در رژیم صهیونیستی به شدت نگران است و افزود که از سران این رژیم می‌خواهد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به راه حلی برای مشکلات برسند.
از سوی دیگر، کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام ارشد در پنتاگون خبر داد که نهاد‌های نظامی امریکا از برکناری گالانت شوکه شده‌اند. قرار است امروز تظاهرات گسترده‌ای در برابر کنست رژیم صهیونیستی در بیت المقدس برگزار شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین