کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

منتظر کاهش قیمت طلای جهانی باشیم؟

ایسنا , 2 فروردين 1402 ساعت 15:32

قیمت طلا در آغاز معاملات امروز (چهارشنبه) با کاهش ارزش دلار افزایش یافت اما دوباره در بازه محدود معامله شد. در حالی که سرمایه‌گذاران به تصمیم و چشم‌انداز سیاست فدرال‌رزرو آمریکا برای نرخ بهره توجه داشتند.


بهای هر اونس طلا تا ساعت 7:10 صبح به وقت شرقی با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۹۳۹ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۹۴۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.
قیمت طلا در روز سه‌شنبه حدود دو درصد کاهش یافت، زیرا نگرانی‌ها در مورد بحران بانکی کاهش یافت و باعث شد که برخی سرمایه‌گذاران محتاطانه به دارایی‌های ریسک‌پذیر برگردند. سرمایه گذاران اکنون منتظر تصمیم فدرال رزرو هستند که قرار است امروز با افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره، پیش بینی شود.
طلا به طور سنتی محافظی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بالاتر هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد. شاخص دلار اندکی کاهش یافت و شمش را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند ارزان‌تر کرد.
جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه با توجه به بدترین آشفتگی سیستم مالی در بیش از یک دهه گذشته بانک‌ها گفت که آماده است از سپرده‌گذاران در بانک‌های کوچک‌تر آمریکایی محافظت کند.
اس‌پی‌دی گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۱۶ درصد کاهش یافت و از ۹۲۴.۵۵ تن روز دوشنبه به ۹۲۳.۱۱ تن در روز سه‌شنبه رسید.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۲.۴۳ دلار در هر اونس رسید و پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۷۲ دلار و ۵۳ سنت رسید و پالادیوم با یک درصد افزایش به ۱۴۰۱ دلار و ۵۴ سنت رسید.


کد مطلب: 307153

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/307153/منتظر-کاهش-قیمت-طلای-جهانی-باشیم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com