کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرورت تزریق نوبت یاد آور واکسن کرونا برای بیماران زمینه‌ای/ افراد علامت‌دار به مسافرت نوروزی نروند

باشگاه خبرنگاران جوان , 1 فروردين 1402 ساعت 15:29

حزب الله:معاون فنی مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افراد در هنگام مسافرت دستورالعمل‌های بهداشتی را به خصوص در فضاهای سربسته و مراکز پرازدحام جدی بگیرند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حمید عشرتی معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: افراد قبل از انجام مسافرت در صورتی که شش ماه از تزریق دز قبلی واکسن آن ها گذشته است اقدام به ترقیح نوبت یادآور واکسن کرونا کنند تا سطح ایمنی بدن آن ها کاهش پیدا نکند.
به گفته وی در ایام عید و در هنگام مسافرت دستورالعمل های بهداشتی مانند زدن ماسک را به خصوص در فضاهای سربسته و مراکز پرازدحام جدی بگیرند تا دچار ابتلا به بیماری کرونا در دوران تعطیلات عید نشوند.
او افزود: افرادی که مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت و قلبی هستند باید بیشار از سایر مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و تلقیح نوبت یاد آور واکسن کرونا را فراموش نکنند.
او ادامه داد: افراد علامت دار و کسانی که علائم سرماخوردگی را داشتند از منزل خارج نشده و تا رفع علائم از رفتن به سفر بپزهیزند.
او گفت: در حال حاضر بیماری کرونا در دنیا از جمله کشورمان تمام نشده و برای جلوکیری از ایجاد سویه جدید احتمالی، مردم باید شیوه نامه های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.


کد مطلب: 307135

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/307135/ضرورت-تزریق-نوبت-یاد-آور-واکسن-کرونا-بیماران-زمینه-ای-افراد-علامت-دار-مسافرت-نوروزی-نروند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com