تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
plusresetminus
حزب الله:همزمان با روز ملی شدن صنعت نفت ،فاز ۲ پالایشگاه آبادان صبح امروز با حضور رئیس جمهور کشورمان افتتاح شد.
۰
کد مطلب : ۳۰۷۱۱۶
فاز ۲ پالایشگاه آبادان افتتاح شد/ رئیسی: ایرانی‌ها ثابت کردند بدون نیاز به خارجی‌ها توانایی پالایش نفت را دارند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،صبح امروز  فاز دوم پالایشگاه آبادان که بزرگترین پالایشگاه منطقه غرب آسیا است، همزمان با روز ملی شدن صنعت نفت، با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان افتتاح  شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بر لزوم تلاش برای افتتاح بخش دوم پتروپالایشگاه آبادان تاکید کرد و گفت: حتما تلاش شود بخش دوم پروژه هر چه سریعتر آغاز شود تا کارگران دچار بیکاری نشوند.
او با اشاره به اینکه رشد اقتصادی تا پیش از دولت سیزدهم ۰/۴ دهم درصد بود گفت: دشمن پس از اعلام ۵ درصدی شدن این رشد توسط بنده در مسجد جامع خرمشهر بیش از پیش برای ضربه به کشور تلاش کرد.
او حمله سایبری به جایگاه‌های عرضه سوخت نمونه‌ای را از حملات دشمن پس از آن سخنرانی اعلام کرد که با تلاش‌های صورت گرفته نیرو‌های بومی خنثی شد.

ایرانی‌ها ثابت کردند که بدون نیاز به خارجی‌ها توانایی پالایش نفت را دارند

رئیس‌جمهور  گفت: روز ملی شدن صنعت نفت روزی تاریخی است که دست بیگانگان از صنعت نفت قطع شد و ایرانی‌ها ثابت کردند که می‌توانند در حوزه صنعت نفت مستقل باشند و نیازی به خارجی‌ها در این حوزه نداشته باشند.
او افزایش زمینه اشتغال در سراسر کشور به ویژه خوزستان را در سال جدید از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم خواند.
بنا بر گفته رئیس جمهور وزارت نفت تا پیش از این با ۱۰۰ شرکت دانش بنیان ارتباط داشته و حالا این رقم به پنج برابر خود رسیده است که نشان از انجام فعالیت دانش پایه در این وزارتخانه است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال قبل خواستار افزایش شرکت‌های دانش بنیان در کشور شده بود،گفت: در سال جدید نیز شرکت‌های دانش بنیان افزایشی ۹۷ درصدی را تجربه کرده است.
با افتتاح این فاز، پالایشگاه آبادان به بهره برداری ۱۰۰ درصدی می‌رسد و تولید بنزین یورو پنج بخشی از نتایج آن خواهد بود.
بنا بر گفته مسئولان با افتتاح این پالایشگاه ۳۰ درصد بنزین کشور در آبادان تولید می‌شود.
طبق گفته وزیر نفت با آغاز به کار فاز ۲ پالایشگاه آبادان، تولید بنزین در آن از ۱۰ میلیون لیتر به ۱۴ میلیون لیتر و گازوییل هم از ۱۵ میلیون لیتر به ۱۸ میلیون لیتر خواهد رسید و با راه‌اندازی این پالایشگاه شاهد کاهش نفت کوره و مازوت خواهیم بود.
میزان سرمایه گذاری اولیه فاز ۲ پالایشگاه ۶/ ۲ میلیارد یورو اعلام شده است.
در بخش نخست فاز ۲ پالایشگاه آبادان واحد تقطیر آن در اتمسفر به ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز، ثبت رکورد ۳۴ میلیون ساعت بدون حادثه ناتوان کننده در ابر پروژه‌های پالایشی کشور، بلند‌ترین مشعل‌های پالایشگاهی کشور به ارتفاع ۱۲۰ و ۱۲۵ و همچنین بزرگترین واحد تصفیه هیدروژنی نفتا به ظرفیت ۶۵ هزار بشکه در روز می‌رسد.
این پالایشگاه کاملاً دولتی است و هفت هزار نفر در آن مشغول به‌کار هستند.
او پس از افتتاح این پروژه به شلمچه رفت و در یادمان شهدای دفاع مقدس به همراه کاروان های راهیان نور و مسئولان نماز ظهر را اقامه کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین