کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارمنستان: آذربایجان برای تجاوز جدید و نسل‌کشی ارامنه آماده می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان , 28 اسفند 1401 ساعت 14:42

حزب الله:وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای از وجود شواهدی مبنی بر آمادگی جمهوری آذربایجان برای یک تجاوز جدید به منطقه قره‌باغ و نسل‌کشی ارامنه خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در بیانیه وزارت خارجه ارمنستان آمده است: ارزیابی‌های حاکی از آن است که جمهوری آذربایجان با گفتمان و اقدامات تهاجمی، برای نسل کشی ارمنی‌ها در منطقه قره باغ و یک حمله جدید به ارمنستان آماده می‌شود.
وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه خود تاکید کرده است که باکو هر کاری انجام می‌دهد تا صلح در منطقه را غیر ممکن سازد.
پیشتر، ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان تاکید کرد ارتش باکو اقدامات لازم را برای سرکوب هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی ارمنستان انجام خواهد داد.
اوایل هفته جاری مقامات باکو اعلام کردند ایروان علاقه‌ای به صلح و ثبات در منطقه ندارد، زیرا از پذیرفتن پیشنهاد صلحی که شامل کنار گذاشتن ادعا‌های ارضی ارمنستان علیه جمهوری آذربایجان می‌شود طفره می‌رود.
۱۵ اسفند ماه در پی تبادل آتش میان نیرو‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به کشته شدن ۵ سرباز شد، وزارت دفاع دو کشور ضمن اتهام زنی به هم، بیانیه‌ای منتشر کردند. وزارت دفاع آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «نیرو‌های ارمنی شب گذشته ۱۹ بار مواضع ما را با خمپاره هدف قرار دادند.»
در پاسخ نیز وزارت دفاع ارمنستان اطلاعات منتشر شده توسط دفاع آذربایجان در مورد هدف قرار دادن سایت‌های مرزی نادرست قلمداد کرد.


کد مطلب: 307097

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/307097/ارمنستان-آذربایجان-تجاوز-جدید-نسل-کشی-ارامنه-آماده-می-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com