تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
plusresetminus
حزب الله:معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: با توجه به اقدامات انجام شده از سوی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، این جزیره به الگویی برای سفرهای نوروزی مردم ایران و گردشگران خارجی تبدیل شده است.
۰
کد مطلب : ۳۰۷۰۴۱
سیاست تعامل با همسایگان سبب تقویت حوزه اقتصادی ایران می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سید محمد حسینی شب گذشته (۲۷ اسفندماه) در آیین آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، اظهار کرد: وجود ظرفیت‌هایی همچون سواحل زیبا، دره‌ ستاره‌ها، تنگه چاهکوه، طولانی‌ترین غار نمکی جهان، جنگل دریایی حرا، دره‌تندیس‌ها، جزایر ناز، هوای پاک و مردمان خوب جزیره قشم نشان از عنایت ویژه‌ خداوند به این منطقه دارد که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های دولت برای تعامل با دنیا، باید با تلاش مضاعف، ظرفیت‌های گردشگری کشورمان به ویژه جزیره قشم به علاقمندان صنعت گردشگری در جهان معرفی شود.
معاون‌ پارلمانی رئیس جمهوری با تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، ابراز امیدواری کرد که مردم در سفر نوروزی به قشم و بازدید از، ظرفیت‌های منحصربه فرد این‌ منطقه، خاطرات به یادماندنی از حضور در این جزیره زیبا با خود به یادگار داشته باشند.
حسینی همچنین تلاش دشمنان انقلاب در چند ماه گذشته را ادامه برنامه ۴۴ سال آنان دانست و تصریح کرد: گره‌گشایی از مشکلات‌ مردم دغدغه اصلی نظام و دولت برخواسته از آرای مردم است و با توجه به برنامه‌های متوازنی که دولت در حوزه سیاست خارجی و برقراری روابط با همسایگان، کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین اجرا کرده است، در آینده شاهد اتفاقات خوب و مثبتی با هدف تقویت حوزه اقتصادی کشورمان خواهیم بود.
وی با اعلام اینکه رهبر معظم انقلاب، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف را موظف به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کرده است، افزود: دولت در راستای تحقق فرامین رهبری با تمام وجود از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان صنعتی و تولیدی حمایت می‌کند.
به گفته معاون‌ پارلمانی رئیس جمهوری، در ۱۹ ماه گذشته دولت سیزدهم با رویکرد جذب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های عمرانی، مسکن، جاده، نفت و گاز و مسایل مختلف اقتصادی تلاش کرده شرایط جدیدی را برای رفع مشکلات مردم فراهم کند.
حسینی خاطرنشان کرد: مساله عفاف و حجاب و موضوعات فرهنگی برای دولت و نظام بسیار مهم است و موضوعات این چنینی باید با رعایت اخلاق حل و فصل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود آداب و سنن، حجاب بانوان قشمی، سبک زندگی بومیان جزیره و ارزش‌های اخلاقی مردم این‌ منطقه باید به انبوه مسافران و گردشگران معرفی شود.
وی از موقعیت صید و صیادی قشم هم به عنوان یک فرصت ویژه اقتصادی نام برد و گفت: با تقویت حمایت از صنایع دریایی و دیگر فعالیت‌های صنعتی می‌توانیم بنیه اقتصادی مردم را که از برنامه‌های دولت است، تقویت کنیم.
حسینی گفت: کشورمان از سهم ۷ درصدی معادن و ذخایر معدنی دنیا برخوردار است و کشورهای مختلف به مِس و فولاد کشورمان نیاز دارند که اگر در این زمینه ها درست عمل کنیم، مشکلات کشور برطرف خواهد شد. 
حسینی تصریح کرد: در جنگ نابرابر هشت ساله باهمت عمومی به پیروزی رسیدیم و امروز هم اگر بنا داریم کشورمان به یک نظام الهام بخش تبدیل شود، همه باید در این راه نقش‌آفرینی کنیم.
سیاست تعامل با همسایگان سبب  تقویت حوزه اقتصادی ایران می‌شود
فرماندار شهرستان قشم گفت: بخش مهمی از جاذبه های گردشگری این شهرستان در حوزه روستایی است و دهیاران برای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی از آمادگی لازم برخوردار هستند.
محمد محمدحسینی‌تختی با بیان این مطلب در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با حضور معاون امور مجلس رییس جمهور، افزود: تمامی بخش‌ها و دستگاه های اجرایی شهرستان قشم برای آماده سازی شرایط میزبانی گسترده از هموطنان فعال هستند.
وی رقم زدن تعطیلاتی شاد و پرشور در جزیره قشم را مهمترین دغدغه دستگاه‌های خدمات‌رسان دانست و عنوان کرد: هماهنگی های لازم با همکاری ستاد اجرایی خدمات سفر قشم برای رفع کمبودها و نواقص احصا شده در روستاها و نقاط شهری جزیره انجام شده است.
فرماندار شهرستان قشم بیان کرد: تقویت سطح خدمات امکان گردشگری روستایی و اسکله های گردشگری با همراهی دهیاری ها  در طول سال انجام که آسفالت معابر و پارکینگ ها، آبرسانی به بخش های خدماتی، تکمیل و تجهیز بستر خدمات ضروری بخشی از آن است.
محمدحسینی‌تختی تصریح کرد: حضور اتباع خارجی، عدم محاسبه جمعیت آنان در آمارهای رسمی نفوس و مسکن و تاثیر این قشر بر نیازهای خدماتی در قشم مشکلات و معضلاتی را به همراه دارد که گره گشایی از آن نیازمند مشارکت جمعی مسئولان است.
وی گفت: امکانات و بودجه ها باید متناسب با حجم جمعیت شناور و گردشگران ورودی به جزیره قشم اختصاص پیدا کند که تحقق این مهم به همراهی دولت و نمایندگان مجلس نیاز دارد.
فرماندار شهرستان قشم خاطرنشان کرد: با مجموع اقدامات انجام شده، سنگ بنای مناسبی برای ارائه خدمات به گردشگران در جزیره قشم گذاشته شده و به منظور رقم زدن نوروزی شاد و خاطره انگیز برای هموطنان بر مبنای فرهنگ اصیل ایرانی خود را در وهله نخست میمان‌دار می دانیم.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: حجم گسترده ورود گردشگر به جزیره قشم در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ فرصتی مغتنم برای معرفی فرهنگ و پوشش اصیل مردم قشم است.
محمدسعید آخوندی با بیان این مطلب در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با حضور معاون امور مجلس رییس جمهور، افزود: آزادی و حجاب منحصر به فرد زنان در جزیره قشم می تواند به عنوان یک الگو معرفی شود.
وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه عفاف و حجاب در قشم، گفت: فرهنگ اصیل و تمدن بی نظیر مردم قشم را باید با همکاری تمامی دستگاه های متولی به یک فرصت فرهنگی اجتماعی تبدیل کنیم.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم وسعت کاری این جزیره در حوزه عفاف و حجاب را یک هزار و ۵۸۰ کیلومتر دانست و عنوان کرد: ۴۰ گروه عفاف و حجاب در قشم ایجاد شده و بانوان محجبه در ایام نوروز سفیران نشر فرهنگ و امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب خواهند بود.
حجت‌الاسلام آخوندی از افتتاح نمایشگاه مد و لباس با نگاه اسلامی در آستانه عید نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: اقدامات سنجیده‌ای برای ارتقای سطح عفاف و حجاب در جزیره اجرا خواهد شد و ۳۰ روانشانس، استاد و حوزه و دانشگاه در سراسر جزیره برای پاسخگویی به پرسمان های جوانان و نوجوانان بویژه عفاف و حجاب در سطح جزیره مستقر شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: پویش «فرشتگان سرزمین من» با مشارکت دختران دهه ۸۰ و ۹۰ در سطح جزیره آغاز شده که در آن دختران محجبه با مرجعه به هم سن و سال های خود، اهدای روسری و گفت و گوی چهره به چهره آنان را به حجاب ترغیب می کنند.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: کمیته های ۱۷گانه این ستاد بی وقفه برای رقم زدن نوروزی شاد، پرنشاط و خاطره‌انگیز برای گردشگران در تلاش هستند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین