تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
plusresetminus
حزب الله:طرح سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند اجرا شده و ناوگان حمل و نقل عمومی پیش از سال نو خدمات‌دهی به مسافران را آغاز کرده‌اند اما در این مدت برخی مسافران در تهیه بلیت قطار و هواپیما مشکلاتی داشته‌اند.
۰
کد مطلب : ۳۰۷۰۲۹
وضعیت خدمات‌دهی ناوگان حمل و نقل به مسافران نوروزی چگونه است؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ۴ روز از آغاز طرح سفرهای نوروزی در  کشور می گذرد که تاکنون بخش زیادی از مسافران با گذشت از ترافیک های سنگین در جاده ها به شهرهای مورد نظر خود رسیده اند و بخشی هم با پیگیری زیاد توانسته اند بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی برای  شهر مورد نظر خود پیدا کنند.
امسال با وجود آنکه مسئولان این حوزه اعلام کرده بودند که  مجوز برای افزایش تعداد پرواز و تعداد سفرهای ریلی را داده اند اما همچنان برخی مسافران نتوانسته اند موفق به تهیه بلیت هواپیما و قطار شوند.
طبق پیگیری های صورت گرفته از سایت های خرید و فروش بلیت هواپیما، تعداد جستجوی مسافران برای خرید بلیت در مسیرهای داخلی ۲.۵ برابر افزایش داشته است  اما برخی مسافران می گویند با وجود تلاش برای تهیه بلیت موفق به پیدا کردن بلیت برای مقصد خود نشده اند.
در حوزه بلیت اتوبوس هم با وجود آنکه هم سازمان راهداری و هم وزارت راه وشهرسازی اعلام کرده بودند نرخ بلیت تغییری نمی کند اما به دلیل مشکلات بسیار زیاد هزینه ها و همچنین یک سر خالی بودن نرخ بلیت  اتوبوس ها ۲۵ درصد افزایش یافت.

افزایش قیمت بلیت اتوبوس شامل  بليت های پیش فروش شده نمی شود 

در همین رابطه داریوش باقر جوان اعلام کرد که افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت اتوبوس، شامل بليت های پیش فروش شده نمی شود و این افزایش قیمت تنها شامل بلیت هایی می شود که مسافران در هنگام مراجعه حضوری و روزانه خرید می‌کنند.
او می گوید: از ابتدای اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند) تا امروز تعداد مسافر جابه جا شده از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۲۵۰ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱ درصدی داشته است.
به گفته مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری‏، در این میان سهم ناوگان اتوبوسی ۶۰.۴ درصد، سهم ناوگان مینی بوسی ۲۳.۵ درصد و سهم ناوگان سواری کرایه ۱۶.۱ درصد است.
او می‌گوید: تعداد سفر انجام شده با ناوگان حمل ونقل عمومی ۱۱۴هزار و ۶۹۱ مورد بوده است.
در حوزه حمل ونقل خودرویی هم میزان سفرها رشد داشته است به طوری که ایمان محرابی نیا  مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  تردد بین استانی در روز  ۲۶ اسفند ۲,۱۷۳,۳۶۰ وسیله نقلیه بوده که ۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته افزایش داشته است گفت: میزان ترددهای بین استانی از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا روز گذشته به ۶,۲۵۵,۰۵۳ وسیله نقلیه رسیده که ۱۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۱ درصد افزایش نسبت به نوروز ۱۴۰۰، ۱۱۶ درصد افزایش نسبت به نوروز ۱۳۹۹ و ۴۲ درصد افزایش نسبت به نوروز ۱۳۹۸ افزایش داشته است.
 او ادامه داد: استان‌های با بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی از ابتدای طرح تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل مربوط به بوشهر ۲۵۶,۱۵۲ وسیله نقلیه (۵۱ درصد افزایش)، کهگیلویه و بویراحمد ۱۹۸,۲۸۷ وسیله نقلیه (۴۲ درصد افزایش)، اردبیل ۱۴۶,۹۸۳ وسیله نقلیه (۳۹ درصد افزایش)، گلستان ۲۱۴,۴۷۵ وسیله نقلیه (۳۸ درصد افزایش)، خوزستان ۲۶۳,۳۷۹ وسیله نقلیه (۳۷ درصد افزایش) بوده است‌. 
مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور  اظهار کرد: میزان تردد روزانه و درصد افزایش محور‌های منتخب در روز گذشته نسبت به متوسط سال قبل عبارت است از کرج - چالوس ۱۶,۵۰۱ وسیله نقلیه (۴ درصد افزایش)، هراز (رودهن - آمل) ۱۷,۱۳۳ وسیله نقلیه (۹ درصد افزایش)، فیروزکوه - قائمشهر ۱۷,۵۲۸ وسیله نقلیه (۵ درصد افزایش)، آزادراه قزوین - رشت ۳۸,۰۲۵ وسیله نقلیه (۱۰ درصد افزایش)، آزادراه زنجان - تبریز ۱۸,۳۷۰ وسیله نقلیه (۱۸ درصد افزایش)، آزادراه تهران - قم ۵۸,۸۵۷ وسیله نقلیه (۱۸ درصد افزایش)، آزادراه تهران - ساوه ۳۹,۶۰۹ وسیله نقلیه (۱۸ درصد افزایش)، اصفهان - شیراز ۴۶,۰۸۶ وسیله نقلیه (۲۰ درصد افزایش) 
 او در خصوص تخلیه و انباشت وسایل نقلیه استان‌های منتخب از ابتدای طرح تا روز گذشته گفت: در  استان‌های تهران و البرز بیش از ۱۳۶,۸۰۰ وسیله نقلیه، تخلیه به مقاصد مهم شامل قزوین، قم، مازندران، مرکزی، اصفهان  تخلیه و انباشت صورت گرفته  است و در  استان مازندران بیش از ۴۴,۱۰۰ وسیله نقلیه، انباشت از مبادی مهم شامل تهران و البرز، فارس، گلستان، خراسان رضوی، اصفهان انجام شده  همچنین  در  استان گیلان  بیش از ۴۱,۷۰۰ وسیله نقلیه، انباشت از مبادی مهم شامل تهران و البرز، مازندران، اردبیل، قزوین و اصفهان صورت گرفته است. 

۴۸ فروند شناور مسافری برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است

در حوزه حمل ونقل دریایی هم تاکنون استقبال مسافران بسیار خوب بوده است و بنادر شمالی و جنوبی کشور هم تمهیدات لازم را برای پذیرایی مسافران انجام داده‌اند به طوری که نادر پسنده  سخنگوی ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز سازمان بنادر و‌ دریانوردی می گوید: ۴۸ فروند شناور مسافری  با بیش از ۵هزار و ۸۰۰ صندلی و بیش از ۱۱هزار ۵۰۰ فروند شناور تفریحی با بیش از ۵هزار و ۷۰۰ صندلی و  ۶۴ فروند شناور لندیگراف با ظرفیت ۲هزار و ۷۰۰ خودرو در ایام نوروز در اختیار  مسافران بخش دریایی قرار گرفته است.
او گفت: بنادر شمالی و جنوبی کشور از جمله بندر امام خمینی، بندر هرمزگان، بندر لنگه  و بندر خرمشهر  و آبادان هم در ساعات تعیین شده آماده پذیرایی از مسافران دریایی هستند.

ایجاد ۶٠٠ پرواز فوق‌العاده نوروزی

در حوزه  هوایی هم‌  شهریار افندی زاده  معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفته است: برای تنظیم بازار و مدیریت حمل‌ونقل هوایی برای ایام نوروز، ٣۵٠ پرواز فوق‌العاده داخلی و ۲۵۰ پرواز خارجی فوق‌العاده به ناوگان هوایی کشور اضافه شده است.
افندی زاده با تاکید بر اینکه بلیت‌ها باید براساس قیمت‌های تعیین شده فروخته شود، افزود: هرگونه شکایتی که به سازمان هواپیمایی و سازمان تعزیرات اعلام شود مورد پیگیری قضایی قرار می‌گیرد و با متخلف برخورد می‌شود.
او  گفت: در خصوص تفکیک فروش بلیت هواپیما و هتل، خارج کردن هفت مسیر پرتردد تهران به مشهد، اصفهان، تبریز، اهواز، بندرعباس و کرمان از سیستم چارتری و استقرار نماینده در فرودگاه‌های کشور برای رسیدگی به شکایت‌های مردمی اقدامات لازم انجام شده است.

بلیت قطارهای ۵ستاره در سایت های فروش بلیت موجود است 

براساس این گزارش در حوزه حمل ونقل ریلی هم  تمامی بلیت قطارهای زیر ۵ستاره  در مسیرهای مخلتف از جمله مشهد پیش فروش شده و در حال حاضر مسافران برای سفر به این شهر می توانند از سایت های خریدو فروش بلیت  تنها بلیت قطار های ۵ ستاره خریداری کنند .
بلیت قطار
گفتنی است مسافران که این هفته قصد سفر با خودروهای شخصی دارند با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور حتما باید از آخرین وضعیت جوی مطلع شده و هنگام عزيمت به جاده ها به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز باشند.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین