تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
plusresetminus
حزب الله: گارد ساحلی ژاپن امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که کره‌شمالی احتمالا یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است. در همین رابطه، توکیو مراتب اعتراض خود را از طریق پکن به پیونگ‌یانگ اعلام کرده است.
۰
کد مطلب : ۳۰۶۸۵۴
کره‌شمالی در آستانه نشست رهبران سئول-توکیو موشک شلیک کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،این سازمان از شناورهای مستقر در این منطقه خواست در صورت مشاهده قطعات موشک به آنها نزدیک نشوند. ارتش کره‌جنوبی همچنین گزارش‌های مربوط به پرتاب موشکی کره‌شمالی را تایید کرده است. یک ستاد اضطراری هم زیر نظر دفتر فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد این پرتاب موشکی تشکیل شده است.
این هشتمین آزمایش موشکی کره‌شمالی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بود. انتظار می‌رود پرتاب‌های موشکی کره‌شمالی در دستور کار سفر یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به ژاپن باشد. این اولین سفر رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به ژاپن در ۱۲ سال گذشته است که از امروز پنجشنبه آغاز می‌شود.
در همین حال هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن امروز در کنفرانس خبری خود در توکیو گفت که دولت ژاپن به دنبال این پرتاب موشک بالستیک به کره‌شمالی اعتراض کرده است. او گفت: ما امروز از طریق سفارت ژاپن در پکن به کره‌شمالی اعتراض کردیم. چنین اقداماتی امنیت کشور ما و کل منطقه را تهدید می‌کند.
همچنین امروز وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که موشک بالستیک پرتاب شده توسط کره‌شمالی از نوع قاره‌پیما بوده است.
به گفته این وزارتخانه، این موشک در مسیری شیب‌دار پرتاب شد و در ارتفاع بیش از ۶۰۰۰ کیلومتری حدود ۷۰ دقیقه پرواز کرد. این هواپیما در دریای ژاپن در حدود ۲۰۰ کیلومتری هوکایدو خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرد و مسافت ۱۰۰۰ کیلومتری را پیمود. این وزارتخانه گفت که پرتاب موشکی مذکور بر ناوبری و خدمات هوایی در این منطقه تأثیری نداشته است و افزود که به تجزیه و تحلیل داده‌های مرتبط با این شلیک موشکی ادامه می‌دهد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین