تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
plusresetminus
حزب الله: وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی به میانجی‌گری چین در حصول توافق میان ایران و عربستان واکنش نشان داد.
۰
کد مطلب : ۳۰۶۸۲۵
واکنش بلینکن به نقش چین در حصول توافق ایران و عربستان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با اشاره به توافق ایران و عربستان سعودی ادعا کرد: از دیدگاه ما،‌ هرچه که به کاهش تنش‌ها، جلوگیری از درگیری و مقابله با هرگونه اقدام خطرناک از سوی ایران منجر شود، موضوع خوبی است.
وی با اشاره به میانجی‌گری چین در حصول توافق میان ایران و عربستان گفت: به نظر ما اینکه کشورها هرجا که در توان داشته باشند در جهت توسعه امنیت و روابط مسالمت‌آمیز اقدام و مسئولیت‌پذیری کنند، ارزشمند است.
به‌ دنبال سفر بهمن‌ماه سیدابراهیم رئیسی به پکن و گفت‌وگوهای انجام‌شده میان رییس‌جمهوری چین با همتای ایران، دریابان شمخانی از روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در شهر پکن با هدف پیگیری توافقات سفر رییس‌جمهوری، مذاکرات فشرده‌ای را به منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فی‌مابین تهران-ریاض با همتای سعودی خود آغاز کرد.
در پایان این مذاکرات، روز جمعه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ خورشیدی برابر با ۱۰ مارس ۲۰۲۳ میلادی، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، مساعد بن‌ محمد العیبان، وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و وانگ ئی،‌ عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رییس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین