کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عمان ضرورت ویزا برای ایرانی‌ها را حذف کرد

باشگاه خبرنگاران جوان , 24 اسفند 1401 ساعت 15:54

حزب الله:سلطان نشین عمان ضرورت ویزا برای ۱۰۳ کشور از جمله ایران را حذف کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سلطنت عمان اتباع ۱۰۳ کشور با رعایت کنترل‌ها و شرایط خاص از جمله وجود رزرو هتل تایید شده قبلی، بیمه درمانی و بلیط رفت و برگشت به منظور پشتیبانی، به مدت ده روز از ویزای ورود به این کشور معاف کرد. این کار در جهت اقدامات جنبش گردشگری و تسهیل گردشگرانی که مایل به بازدید از سلطان نشین عمان هستند، است. 

پلیس سلطنتی عمان اعلام کرد کشور‌هایی که اتباع آن‌ها بدون ویزا مجاز به ورود به سلطنت هستند و تحت پوشش تسهیلات مصوب هستند از کشورهای قاره اروپا، آمریکای جنوبی و آسیا می‌باشند.  در میان این کشورها گردشگران ایرانی نیز معاف از تهیه ویزا برای ده روز اقامت در عمان هستند.
مقامات عمان همچنین تصریح کرده‌اند که گردشگران این ۱۰۳ کشور می‌توانند اقامت بدون روادید خود را بیش از ۱۴ روز تمدید کنند، اما هزینه‌ای برای تمدید آن اعمال می‌شود. علاوه‌بر این، پس از مدت زمان مشخص‌شده، مسافران این کشورها می‌توانند به صورت آنلاین با هزینه ۲۰ ریال عمانی (حدود ۵۲ دلار) برای ویزای الکترونیکی درخواست دهند که برای مدت یک ماه اعتبار خواهد داشت.
مسافران این کشورها همچنین می‌توانند برای ویزای مولتی‌پل (چندبار ورود) درخواست داده، مشروط بر این‌که اقامت آن‌ها برای هر بازدید بیش از یک ماه نباشد و شرایط خاصی رعایت شود.
سال گذشته، وزیر میراث و گردشگری عمان گفته بود این کشور حاشیه خلیج فارس بیش از نیمی از ۷.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هدف‌گذاری شده در گردشگری را که بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده بود، به عنوان بخشی از طرح توسعه خود جذب کرده است.


کد مطلب: 306808

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/306808/عمان-ضرورت-ویزا-ایرانی-ها-حذف

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com