تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
plusresetminus
حزب الله:وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث راه آهن سریع السیر تهران _ مشهد که از سال های گذشته باقی مانده بود در سال جدید کلید می خورد.
۰
کد مطلب : ۳۰۶۸۰۷
احداث راه آهن سریع السیر تهران_ مشهد از سال آینده
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهرداد بذرپاش در مراسم الحاق ۵۰۰ دستگاه ناوگان ریلی به شبکه راه آهن گفت: در این روزها شاهد بالاترین سطح تقاضای سفر در همه گونه های حمل و نقلی هستیم  امیدواریم بتوانیم نوروز متفاوت‌تری را برای مردم رقم بزنیم.
به گفته او، دو سال آینده در حوزه های حمل و نقل ریلی بار و مسافر باید تعداد قابل توجهی ناوگان اضافه شود؛ این در حالی است که طی روزهای اخیر قراردادهای خوبی برای ساخت ناوگان ریلی با سازندگان به امضا رسیده است.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۲ باید سال شکسته شدن رویکردهای حمل و نقل ریلی باشد گفت: باید همزمان با توسعه شبکه ریلی که با شراکت شرکت های داخلی و خارجی در حال اجراست، ظرفیت ناوگان هم افزایش یابد.
بذرپاش بیان کرد: در بخش هوایی نیز کمبودهایی در ناوگان داشتیم که اقداماتی انجام شده و رو به بهبود است با این حال در بخش مسافری ریلی کمبود داریم و با وجود آنکه همه بلیت های قطارهای مسافری در حال فروش است ولی مراجعات بسیاری به ما می شود که بلیت قطار پیدا نمی شود. در حوزه لوکوموتیو و واگن باری و مسافری به همه شرکت های حمل و نقل ریلی مجوز واردات یا سفارش ساخت داخل یا بازسازی واگن ها را صادر کرده ایم.
به گفته بذرپاش از سال آینده عملیات احداث قطار سریع السیر تهران مشهد هم از مبدا تهران و هم از مبدا مشهد به سمت تهران آغاز می‌شود این پروژه از سال های قبل مانده بود که به جمع بندی برسیم تا مجوز ساخت آن صادر شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین