تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
plusresetminus
حزب الله:نخستین انتخابات شورای راهبردی مواکب و گردهمایی مدیران موکبهای اربعین با حضور میراحمدی معاون وزیر کشور و مجید نامجو رئیس قرارگاه اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات برگزار شد.
۰
کد مطلب : ۳۰۶۸۰۰
تکیه گاه و اساس اربعین حسینی مردمی بودن آن است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،نخستین انتخابات شورای راهبردی مواکب و گردهمایی مدیران موکب‌های استان‌ها امروز چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ با حضور میراحمدی معاون وزیر کشور و مجید نامجو رئیس قرارگاه اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات برگزار شد.
مجید نامجو رئیس قرارگاه مرکزی اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: در این همایش تیمی هفت نفره از میان مدیران ستادهای استان‌هایی انتخاب می‌شود. ستاد عتبات به عنوان یکی از کمیته‌های ۱۸ گانه ستاد اربعین که مسئولین برنامه ریزی مواکب را دارد می‌تواند مسیر خود را با قوت و قدرت پیش ببرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی موضوع حقوقی مواکب است. موکب ها در جمع اوری کمک‌ها دچار مشکل می‌شوند. مشکل مالیاتی پیدا می‌کنند چون حساب‌ها شخصی است و بانک‌ها هم رفتار خوبی ندارند. که باید این مشکلات در وزارت کشور پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات حقوقی مواکب حل شود، به پیگیری مسئله شناخته شدن مواکب اربعین به عنوان شخصیت حقوقی از سوی میراحمدی اشاره کرد و گفت: بدون ساختار و ایجاد هویت نمی‌توان مسائل را حل و فصل کرد. باید بانوان را در فعالیت‌ها مشارکت داده و از ظرفیت و توانمندی آنها استفاده کنیم.
بعد از آن نیزمیراحمدی معاون وزیر کشور با اشاره به هدف و نتیجه نهایی این جلسه گفت: بار اصلی حرکت اربعین بر روی موکب داران است که موجب رضایت حضرت ولیعصر (عج) است.

وی ادامه داد: ستادبازسازی عتبات که در کنار وظایف مختلف کمیته اسکان و تغذیه و راهبری موکب داران را هدایت می‌کند و یکایک دوستانی که در جلسه هستند زحمات زیادی در این خصوص کشیده اند. حماسه عظیم اربعین حسینی مورد عنایت حضرت حجت است در سفری که قبل از رابعین به کربلا برای هماهنگی‌ها داشتیم با شخصی وارد مباحثه شدم از ایشان سوال کردم پیش بینی آنها چه تعداد نفر عازم اربعین خواهند شد. این شخص پاسخ داد: بیش از بیست میلیون نفر. گفتم زیرساختهای اربعین برای چند نفر پاسخگو است؟ پاسخ داد حداکثر یک میلیون نفر و باید ایمان بیاوریم که مدیریت این حماسه عظیم دست ما نبوده و قدرتی ماورایی آن را مدیریت می‌کند.
میراحمدی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در جامعه ادامه داد: جهت گیری اصلی دشمنان در جنگ ترکیبی تبلیغ و ترویج و جنگ روانی گسترده‌ای بود که آنها با استفاده از تمام ظرفیت‌های نرم افزاری دنیا برای تحقق اهداف به کار گرفتند. و بعد از آن با نظریه‌هایی جامعه ایرانی و پسا اتفاقات را عبور ایران از اسلام و دین مطرح کردند. رهبری استدلالات زیادی برای رد چنین نظریاتی داشته اند. مابه عنوان سربازان رهبری تمام تلاش و توان معطوف به رونق بخشی و توسعه موضوع اربعین خواهیم کرد.
معاون انتظامی وزیر کشور با تاکید بر اینکه راه اندازی شورای راهبردی اقدام مبارکی است، افزود: اربعین حسینی تکیه گاه و اساسش مردمی بودن آن است و دخالت دولت در این موضوع حداقلی است انجایی که در توان موکب داران و مردم نیست دولت دخالت خواهد کرد. بر همین اساس و مبتنی بر این سیاست هر چه موکب داران بتوانند سهم بیشتری از این حماسه بزرگ را برعهده بگیرند همراهی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع موکب‌های سلامت نیز به دنبال زیر ساخت مردمی هستیم، گفت: امیدواریم در سال جدید موکب‌های سلامت را ایجاد و توسعه دهیم و روزی دخالت دولت، هلال احمر و وزرات بهداشت به حداقل خودش برسد.

میر احمدی ادامه داد: آن چیزی که در اربعین برای موکب داران وجود داشت عدم برخی ناهماهنگی‌ها میان ایران و عراق بود که دولت عراق سخت گیری های خودش را داشت. امسال به جهت اینکه بتوانیم ازدحام جمعیت را مدیریت کنیم با توجه به ظرفیت حمل و نقل هشت هزار دستگاهی برای مردم از زود راه افتادن و زودتر برگشتن تبلیغ کردیم در حالی که زیر ساختهای ما آمادگی لازم نداشت و موکب ها برای ساماندهی این حجم از زائران آماده نبودند. برای نخستین بار اربعین را از ابتدای ماه صفر آغاز کردیم در حالی که موکب داران عراقی از سیزدهم ایام اربعین را آغاز می‌کنند.
معاون انتظامی وزیر کشور با تاکید بر اینکه بار اصلی به دست موکب داران است ادامه داد: امسال گلایه‌هایی مبتنی بر عدم خدمات رسانی و اذیت زائران وجود داشت و جلوه‌های بدی شکل گرفت که عزت، آبرو و کرامت ایرانی‌ها را مخدوش کرد. ما راهی جز تبلیغ این فرهنگ نداریم اما باید الزاماتش را فراهم کنیم و باید در این خصوص در شورای راهبردی بحث کنیم. امیدواریم راه خدمتگزاری را بشناسیم و به خوبی عمل کنیم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین