تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
plusresetminus
حزب الله: مدیر تیم ملی والیبال مردان ژاپن می‌گوید که برای رشد تیم ملی این کشور آنالیزهای علمی صورت گرفته است.
۰
کد مطلب : ۳۰۶۷۹۶
راز موفقیت والیبال ژاپن فاش شد/ برنامه‌ریزی سامورایی‌ها از سال ۲۰۱۶!
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،یویچی ناکاگایچی، ستاره پیشین تیم ملی والیبال ژاپن و مدیر تیم ملی مردان درباره موفق تیم ملی والیبال ژاپن در دانشگاه فوکوی سخرانی کرد.
یویچی ناکاگایچی که در سال ۲۰۱۶ به عنوان مربی تیم ملی مردان منصوب شد، در این جلسه به نخبگان دانشگاهی در خصوص رشد چشمگیر والیبال ژاپن گفت: ابتدا پنج تا هفت بازیکن کلیدی را برای تشکیل تیم انتخاب کردیم و سپس با توجه به ویژگی‌های آن بازیکنان، استراتژی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شد. با آنالیز SWOT  موفق شدیم ارزیابی سیستماتیک برای نقاط قوت و ضعف تیم ملی داشته باشیم و پس از فهم این موضوع  اقداماتی را برای تقویت تیم انجام دادیم. از جمله کارهایی که انجام شد استخدام مربیان خارجی و اعزام فعال بازیکنان جوان به تیم‌های خارج از کشور بود.
 وی در مورد مدیریت تیمی که برای اولین‌بار پس از ۲۹ سال در المپیک توکیو به جمع هشت تیم برتر رفت گفت: برای این رقابت‌ها از استراتژی دقیق و تحلیل SWOT که توسط شرکت‌ها برای تدوین استراتژی‌های مدیریتی استفاده می‌شود، استفاده کردیم.
او با نگاهی به نتایج بازی‌های المپیک توکیو، گفت: از نتایج خوشحالم و باید بگوییم که ژاپن متحدترین تیم جهان است.
به گزارش ایسنا،  تیم ملی والیبال ایران که در گروه A رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار داشت در بازی پنجم خود  به مصاف ژاپن رفت. این رقابت تمام آسیایی درحالی برگزار شد که هر تیم در صورت پیروزی می توانست به دور یک چهارم نهایی المپیک صعود کند. تیم ملی والیبال ایران در پنجمین بازی خود با نتیجه ۳ بر ۲ از ژاپن شکست خورد تا از صعود به مرحله یک چهارم نهایی المپیک باز بماند.
مدیر تیم ملی مردان ژاپن در اولین نشست تحقیقاتی در "مرکز علوم سلامت و ورزش" که توسط دانشگاه فوکوی در آوریل سال گذشته تأسیس شد، سخنرانی خود را انجام داد. حدود ۶۰ نفر از جمله افراد فعال در سازمان‌های ورزشی و عموم مردم در این سخنرانی حضور داشتند.
SWOT مخفف چهار کلمه به معنی نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها است که با استفاده از این چهار مولفه علاوه بر ارزیابی عملکرد فعلی سازمان، می‌توان به طور هوشمندانه‌ای بهترین بهره را از فرصت‌های پیش رو برده، تاثیر ضعف‌ها را به حداقل رسانده و از خود در برابر تهدیدات مراقبت کنید. باتوجه به صحبت‌های مدیرتیم ملی والیبال ژاپن می‌توان دریافت که این تیم از سال‌ها به صورت علمی اقدام به برنامه‌ریزی کرده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین