تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
plusresetminus
هر چند آمار تماشاگران اسکار بهتر از پارسال بود، اما در مجموع ۱۸.۷ میلیون نفر به تماشای آن نشستند.
۰
کد مطلب : ۳۰۶۷۷۸
۱۸ میلیون نفر تماشاگر اسکار/ واشنگتن و اسپایک لی بسکتبال دیدند
 آمار تماشاگران اسکار امسال ۱۸.۷ میلیون نفر بود که به معنی ۱۲ درصد بالاتر از سال پیش است.
در نود و پنجمین دوره مراسم اسکار «همه چیز همه جا یک‌باره» با کسب ۷ جایزه از مراسم بیرون رفت. اجرای این مراسم را جیمی کیمل برای سومین بار برعهده داشت. وی آخرین بار سال ۲۰۱۸ میزبان این برنامه شده بود.
این مراسم یک رقیب سخت تلویزیونی داشت که پخش هم‌زمان «آخرین بازماندگان ما» در اچ‌بی‌او بود.
در همین حال تصاویری از دنزل واشینگتن و اسپایک لی که در همان زمان به تماشای مسابقه لس‌آنجلس لیکرز در ورزشگاه کریپتو آرنا رفته بودند تا بازی بسکتبال را از نزدیک ببینند خبرساز شد.
مراسم سال پیش اسکار را ۱۵.۳۶ میلیون نفر تماشا کردند. البته برنامه سال پیش را ۱۶ میلیون نفر هم به صورت ویدیویی در توییتر و یوتیوب تماشا کرده بودند.
اسکار ۲۰۲۳ از ساعت ۸ شب (به وقت محلی) به صورت زنده پخش شد و تا ساعت ۱۱:۳۹ ادامه داشت.
آمار تماشاگران اسکار در سال‌های اخیر بسیار پایین آمده و سال ۲۰۲۱ با ۱۰.۵ تماشاگر به پایین‌ترین حد خود رسیده بود.
بزرگ‌ترین رکورد تماشای اسکار مربوط به سال ۱۹۹۸ است که ۵۵.۳ میلیون نفر به صورت مستقیم به تماشای آن نشستند. در آن سال «تایتانیک» بهترین فیلم شد. تا سال ۲۰۱۴ اسکار مخاطبی ۴۳.۶ میلیون نفری را حفظ کرده بود و آن سال «۱۲ سال بردگی» به عنوان برنده انتخاب شد. آخرین باری که رقم تماشاگران اسکار بیش از ۳۰ میلیون نفر بود سال ۲۰۱۷ بود که «مهتاب» برنده شد و ۳۳ میلیون نفر مراسم را به صورت مستقیم تماشا کردند.
آخرین باری که آمار تماشاگران بالای ۲۰ میلیون نفر بود هم قبل از شروع کووید و برنامه سال ۲۰۲۰ بود که ۲۳.۶ میلیون نفر آن را تماشا کردند و سال پیروزی «انگل» بود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین