کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفیر رژیم صهیونیستی در منامه: حاضر نیستم مرگ روابط اسرائیل با کشورهای عربی را اعلام کنم

ایسنا , 24 اسفند 1401 ساعت 11:32

حزب الله:
یک دیپلمات اسرائیلی مدعی شد که روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پس از توافق ایران و عربستان هنوز نابود نشده و بهتر است منتظر بمانیم بازگشت روابط میان دو کشور نتیجه بدهد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، ایتان نائیه، سفیر رژیم صهیونیستی در منامه در کنفرانس Start-Up Nation Central  در بحرین با اشاره به گزارش‌های منتشر شده درباره مرگ روابط اسرائیل با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در نتیجه اعلام ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان، گفت، نمی‌داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؛ اما حاضر نیست مرگ روابط اسرائیل و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را اعلام کند.  
نائیه در ادامه نیز مدعی شد، "برعکس واقعیت این است که ۵۳۰ تن از تجار بحرینی در کنار یکی از وزرای کابینه بحرین و تعدادی از مقامات ارشد آن در این کنفرانس شرکت داشته و با حدود ۶۰ تن از تجار و مسؤولان اسرائیلی دیدار می‌کنند و این نشان‌دهنده توجه آنها به پیشبرد روابط بحرین با اسرائیل است.
سفیر رژیم صهیونیستی در منامه افزود: «باید منتظر بمانیم ببینیم بازگشت روابط ایران و عربستان نتیجه خواهد داد یا نه، شما در خاورمیانه هستید، جایی که میزان زیادی تبلیغات درباره توافقی که چین در آن میانجی‌گری کرد، وجود دارد، آنها سعودی‌ها و ایرانی‌ها هستند. با دقت بخوانید آنها چه گفتند، فکر می‌کنم بیشتر آنچه گفته شد، از سوی ایرانی‌ها گفته شد.»
ایران و عربستان روز جمعه از توافق برای ازسرگیری روابط خود که از بیش از هفت سال قبل متوقف شده بود، با میانجیگری چین خبر داد و قرار است سفارت‌خانه‌های دو کشور ظرف نهایتا دو ماه آینده بازگشایی شوند.


کد مطلب: 306768

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/306768/سفیر-رژیم-صهیونیستی-منامه-حاضر-نیستم-مرگ-روابط-اسرائیل-کشورهای-عربی-اعلام-کنم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com