تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
plusresetminus
حزب الله:مبتلایان به میگرن به زودی یک گزینه درمانی جدید خواهند داشت که سریعتر عمل می کند و ممکن است برای افرادی که در معرض خطر حمله قلبی یا سکته هستند، ایمن تر باشد.
۰
کد مطلب : ۳۰۶۷۶۲
تایید اسپری بینی جدید برای درمان میگرن
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سازمان غذا و داروی ایالات متحده، اسپری zavegepant (Zavzpret )، اسپری بینی برای درمان سردردهای شدید را تأیید کرده است.
آنجلا هوانگ، مدیر ارشد بازرگانی شرکت تولیدکننده این دارو، در یک بیانیه خبری گفت: تأیید زاویزپرت توسط سازمان غذا و داروی آمریکا یک پیشرفت مهم برای افراد مبتلا به میگرن است که نیاز به رهایی از درد دارند و گزینه‌های جایگزین را به داروهای خوراکی ترجیح می‌دهند. Zavzpret یک گزینه درمانی اضافی برای کمک به افراد مبتلا به میگرن برای تسکین و بازگشت به زندگی روزمره خود است.
انتظار می‌رود که اسپری بینی تا ماه جولای در داروخانه‌ها عرضه شود، اما اطلاعاتی درباره قیمت آن منتشر نشده است.
تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا عمدتاً بر اساس نتایج یک کارآزمایی بالینی منتشر شده است که نشان می‌دهد افرادی که این دارو را مصرف کرده‌اند در عرض ۳۰ دقیقه تا دو ساعت به حالت عادی بازمی گردند.
این دارو برای حدود ۲۴ درصد از افرادی که دارو را مصرف کرده بودند مؤثر بود. حدود ۱۵ درصد از کسانی که دارونما مصرف کردند نیز از درد رهایی یافتند.
حدود ۴۰ درصد از شرکت کنندگان در کارآزمایی که این دارو را مصرف کردند، دو ساعت پس از استفاده از دارو، بدترین علائم خود را نداشتند. حدود ۴۰ درصد در مقایسه با حدود ۳۱ درصد از افرادی که دارونما مصرف می‌کردند، بهبود را گزارش کردند.
حدود ۲۰ درصد از کسانی که این دارو را مصرف کردند، تغییر حس چشایی را تجربه کردند. ناراحتی در بخش بینی و حالت تهوع از دیگر عوارض جانبی گزارش شده بود.
Zavzpret از آزادسازی پپتیدهای مرتبط با ژن کلسیتونین، نوعی پروتئین، جلوگیری می‌کند. تحقیقات گذشته نشان داده است که این پروتئین‌ها در طول میگرن افزایش می‌یابد.
اسپری‌های بینی سریع‌تر از قرص‌ها جذب می‌شوند. مبتلایان به میگرن اغلب حالت تهوع نیز دارند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین