کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نبود حریف تمرینی، جودوکاران نابینا را راهی شهرستان کرد

ایسنا , 24 اسفند 1401 ساعت 10:18

حزب الله:
رییس انجمن جودوی نابینایان و کم‌بینایان گفت: به خاطر نداشتن حریف تمرینی مجبوریم اردوی آماده‌سازی ورزشکاران اعزامی به بازیهای پاراآسیایی را در شهرستانها برگزار کنیم تا ورزشکاران دچار افت عملکرد نشوند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا امینی ، اظهار کرد: متاسفانه از زمانی که جودو دچار تعلیق شده است، جودوکاران نابینا و کم‌بینا با مشکل حریف تمرینی روبرو هستند و این مشکل همچنان ادامه دارد، برای رفع این مشکل مدتی است که اردوها را در شهرستانهای‌ مختلف برگزار می‌کنیم تا جودوکاران اعزامی به بازیهای پاراآسیایی از نظر بدنی و فنی دچار افت نشوند.
وی از اعزام جودوکاران به مسابقات آسیایی قزاقستان خبر داد و گفت: این رقابتها دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که قرار است در ۸ وزن(۴ وزن نابینایان و ۴ وزن کم‌بینایان) حضور داشته باشیم. در این مسابقات چون سهمیه پارالمپیک پاریس توزیع می‌شود، اهمیت زیادی برای ما دارد و سعی داریم بهترین عملکرد را در قزاقستان داشته باشیم.
رییس انجمن جودو نابینایان و کم‌بینایان تصریح کرد: متاسفانه بعد از مسابقات جهانی باکو که موفق به کسب ۳ مدال طلا شدیم، امکان اعزام جودوکار به تورنمنت‌های برون مرزی را نداشتیم و همین امر سبب افت رنکینگ جودوکاران شده است، به طوری که در جهانی باکو آخرین رنکینگ وحید نوری چهارم جهان بود و دو نفر از ورزشکاران دیگر رنکینگ پنجم و ششم جهان را داشتند، چون بعد از باکو جودوکاران به تورنمنت دیگری اعزام نشدند، الان نمی‌دانیم ورزشکاران ما در چه جایگاهی قرار دارند.
امینی اضافه کرد: هدف بر این است که با شرکت در تورنمنت‌های مختلف رنکینگ ورزشکاران را افزایش دهیم تا تعداد سهمیه‌های بیشتری را در پارالمپیک پاریس به خود اختصاص دهیم، البته اگر مسائل مالی اجازه دهد.
وی در پایان درباره وضعیت جودوکاران برای شرکت در بازیهای پاراآسیایی گفت: در جاکارتا ما موفق به کسب ۲ طلا، یک نقره و یک برنز شدیم، در بازیهای پاراآسیایی هانگژو سعی داریم تعداد مدال‌های طلای خود را افزایش دهیم و عملکرد بهتری نسبت به دوره قبل داشته باشیم، البته نبود حریف تمرینی یکی از دغدغه‌هایی است که همواره جودوکاران با آن روبرو هستند که البته برای رفع این مشکل مدتی است که اردوها را در شهرستانها برگزار می‌کنیم تا ورزشکاران بدون استرس تمرینات خود را پیگیری و خود را برای بازیهای پاراآسیایی آماده کنند.


کد مطلب: 306742

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/306742/نبود-حریف-تمرینی-جودوکاران-نابینا-راهی-شهرستان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com