تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
plusresetminus
حزب الله: پنتاگون یک جت جنگنده روسی را مسئول سقوط پهپاد جاسوسی آمریکا در دریای سیاه در روز سه شنبه دانست، در حالی که مسکو هرگونه برخورد را رد کرد.
۰
کد مطلب : ۳۰۶۷۴۱
پنتاگون، روسیه را مقصر سقوط پهپاد خود دانست/ مسکو رد کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دو جت روسی سوخو ۲۷ آنچه را که ارتش ایالات متحده به عنوان رهگیری بی پروا پهپاد MQ-۹ Reaper در حریم هوایی بین‌المللی توصیف کرده، باعث شدند تا پهپاد آمریکایی به دریا سقوط کند. پنتاگون اعلام کرده برخورد یکی از جنگنده‌های روسی با این پهپاد باعث سقوط آن بوده است.
ارتش ایالات متحده گفت که چندین بار قبل از برخورد، جنگنده‌های روسی سوخت روی MQ-۹ ریخته و احتمالاً سعی در کور کردن یا آسیب رساندن به آن داشتند و در مانورهای ناایمن در مقابل پهپاد پرواز کردند.
پنتاگون گفته که روسیه این پهپاد را بازیابی نکرده و احتمالاً جت روسی نیز آسیب دیده است. ژنرال جیمز هکر، که بر نیروی هوایی ایالات متحده در منطقه نظارت دارد، در بیانیه‌ای گفت: «در واقع، این اقدام غیرایمن و غیرحرفه‌ای روس‌ها تقریباً باعث شد هر دو هواپیما سقوط کنند.»
این در حالی است که وزارت دفاع روسیه تماس هواپیمای این کشور با هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را تکذیب کرد و گفت که این پهپاد پس از "مانوری تند" سقوط کرده است.
این پهپاد در نزدیکی شبه جزیره کریمه که مسکو در سال ۲۰۱۴ از اوکراین به خاک خود ضمیمه کرد، شناسایی شده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «جنگنده‌های روسی از سلاح‌های خود استفاده نکردند، با پهپاد تماسی نداشتند و به سلامت به فرودگاه خود بازگشتند».
گزارشات حادثه در دریای سیاه به طور مستقل قابل تأیید نیست.
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، گفت: ما اکنون یک سال است که به طور مداوم بر فراز آن حریم هوایی پرواز می کنیم... و به انجام آن ادامه خواهیم داد. وزارت خارجه آمریکا بعداً اعلام کرد که سفیر روسیه را برای اعتراض به آنچه سرنگونی پهپاد خوانده است احضار کرده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین