کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عربستان: اوپک پلاس به قرارداد کاهش تولید تا پایان سال جاری میلادی متعهد است

تسنیم , 24 اسفند 1401 ساعت 9:58

حزب الله:وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد که ائتلاف اوپک پلاس تا پایان سال جاری به کاهش تولید توافق شده در اکتبر پایبند خواهد بود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شاهزاده «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان روز سه‌شنبه در مصاحبه با (انرژی اینتلیجنس) گفت که ائتلاف اوپک پلاس تا پایان سال  جاری به کاهش تولید توافق شده در اکتبر پایبند خواهد بود.
عبدالعزیز بن سلمان تاکید کرد: کسانی هستند که همچنان معتقدند که ما توافق اوپک پلاس را تغییر خواهیم داد،اما من می گویم آنها باید تا جمعه 29 دسامبر 2023 صبر کنند تا ما تعهد خود را به توافق فعلی به آنها ثابت کنیم.
این وزیر سعودی اعلام کرد که در چنین فضای مملو از عدم اطمینان، تنها اقدام منطقی که می توان انجام داد این است که توافق منعقد شده در اکتبر گذشته را برای بقیه سال جاری حفظ کنیم و این تصمیمی است که قصد داریم انجام دهیم جایی که باید مطمئن شویم شاخص‌های مثبت پایدار هستند.
وی در ادامه افزود: سنای آمریکا لایحه نوپک را برای محدود کردن نفوذ اوپک پلاس در بازار نفت به جریان انداخته است. اما این مفهوم متفاوت با تعیین سقف قیمت بر نفت روسیه به‌ دلیل جنگ اوکراین است که می‌تواند تأثیر مشابهی بر بازار نفت داشته باشد.
 وزیر انرژی عربستان تاکید کرد:« این لایحه اهمیت حفظ ظرفیت مازاد و پیامدهای حذف آن بر ثبات بازار نفت را در نظر نگرفته است».

وی تصریح کرد:«اگر سقف قیمت برای صادرات نفت عربستان تحمیل شود، به هیچ کشوری که سقف قیمت برای صادرات ما اعمال کند، نفت نخواهیم فروخت، تولید نفت را کاهش می‌دهیم و تعجب نخواهم کرد اگر کشورهای دیگر نیز همین اقدام را انجام دهند».
عبدالعزیز سلمان اعلام کرد که رشد تقاضای جهانی برای نفت از ذخایر مازاد فعلی دنیا  بیشتر خواهد شد ، درحالی که ذخایر استراتژیک به پایین‌ترین سطح  خود رسیده است. بدین ترتیب  باید از سرمایه‌گذاری در صنعت نفت باهدف افزایش ظرفیت مازاد حمایت شود.
این وزیر سعودی گفت:  ایده اعمال سقف بر قیمت نفت در شرایطی که وضوح و ثبات به شدت مورد نیاز است، باعث بحران های جدید و ابهام بیشتری می‌شود و بدون تردید  این سیاست‌ها به تشدید بی ثباتی بازار و نوسان‌های آن منجر خواهد شد که این مسئله نیز روی صنعت نفت تاثیر منفی خواهد گذاشت.
 ائتلاف اوپک پلاس با تصمیم خود در ماه اکتبر جهت کاهش 2 میلیون بشکه‌ای تولید باعث عصبانیت آمریکا و سایر کشورهای غربی شد. غرب انتظار داشت اوپک پلاس با افزایش تولید و پایین آوردن قیمت سوخت به اقتصاد دنیا کمک کند.
 این گروه در آخرین اجلاس خود در ماه دسامبر سیاست تولید خود را بدون تغییر نگه‌داشت. نشست بعدی کمیته نظارت اوپک پلاس در تاریخ 3 آوریل 2023 برگزار خواهد شد و نشست عمومی این ائتلاف برای 4 ژوئن 2023 برنامه ریزی شده است.


کد مطلب: 306737

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/306737/عربستان-اوپک-پلاس-قرارداد-کاهش-تولید-پایان-سال-جاری-میلادی-متعهد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com