تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
plusresetminus
حزب الله:«محمد جواد محبت» شاعر سرشناس کرمانشاهی و سراینده شعر معروف "دو کاج"، امروز غزل خدافظی خواند.
۰
کد مطلب : ۳۰۶۶۷۳
شاعر "۲ کاج" درگذشت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،این شاعر پرآوازه، امروز(۲۳ اسفند) در سن ۷۹ سالگی، آخرین غزل زندگی‌اش را سرود و برای همیشه دار فانی را وداع گفت.
 محمد جواد محبت متولد سال ۱۳۲۲ در کرمانشاه بود. معلم باصفایی که در کنار معلمی یک عمر شاعرانه زندگی کرد و اشعارش ردی از خاطره در ذهن تک تک مردمان این سرزمین به جای گذاشته.
قصه "دو کاج" را تقریبا همه مردم ایران زمین شنیده‌اند، دو کاجی که نماد مردی و نامردی در روزگار ما بودند و قصه‌شان را بسیاری از کودکان این سرزمین با شعر معروف "محبت" از برکرده‌اند.
"کوبی کجاست؟" اولین سروده آقا معلم بود. شعری که سختی‌ها و رنج‌های دخترکِ دانش‌آموزش "کوبی" را روایت می‌کرد و همین سروده کوتاهِ از سر دلسوزی و محبت، سرآغاز یک عمر شاعری "محبت" شد.
محبت سالیان سال شعر سرود و معلمی کرد. از "خیمه‌های عاشورا" و "گریه دل ناصبوران" گفت و از "موج عطرهای بهشتی" سرود و "رگبار کلماتش" به "کوچه باغ آسمان" رسید، از "خاطرات سبز" برای نوجوانان سرود و از "از مرزهای فریاد" برای انقلابیون شاعرانه گفت.
اشعار محبت عجیب به دل می‌نشیند و همین باعث شد که محبت یکی از شاعران ایرانی باشد که جایزه شعر فروغ به او اختصاص پیدا کرد.
علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با تسلیت این ضایعه دردناک به تمامی اهالی فرهنگ و هنر کشور، گفت: محمد جواد محبت هم یک شاعر بود و هم یک معلم عاشق. معلمی که عاشقانه به دانش آموزان درس زندگی می‌داد و دغدغه‌ها و عاشقانه‌هایش را در قالب شعر برای مردمان این سرزمین می‌سرود.
وی افزود: متاسفانه این شاعر گرانقدر کرمانشاهی امروز پس از چند سال تحمل بیماری و به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت.
وی تصریح کرد: مرگ برای اهالی فرهنگ و هنر نقطه پایانی نیست و اشعار این شاعر گرانقدر و دانش آموزانی که عاشقانه آنها را تربیت کرده، نام محمدجواد محبت را برای همیشه زنده نگه می‌دارند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین