تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
plusresetminus
حزب الله: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به آماده باش آتش‌نشانی با ظرفیت ۴ برابری برای چهارشنبه سوری گفت: انتظار داریم ادارات زود کارمندان را ترخیص کنند تا سریع به منزل برسند.
۰
کد مطلب : ۳۰۶۶۵۸
آماده باش آتش‌نشانی با ظرفیت ۴ برابری برای چهارشنبه سوری/ ادارات امروز زودتر تعطیل کنند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،قدرت‌الله محمدی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه در دهه پنجاه و شصت ترقه‌بازی در شب آخرین چهارشنبه سال نبود، درباره تمهیدات این سازمان برای چهارشنبه آخر سال گفت: سیر مراحل این روز را اگر رصد کنیم سال به سال خطرناک تر می‌شود. سال‌هایی که احتیاط بیشتر است حوادث کمتر رخ می‌دهد. طبق آمار امسال  تا الان ۱۹ نفر فوتی و تعداد زیادی زخمی به دنبال حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری داشتیم. عمده این اتفاقات به دلیل جمع‌آوری و انبارداری اینگونه مواد در منازل مسکونی پیش می‌آید.
محمدی درباره اینکه خانواده‌ها در چهارشنبه سوری چه وظیفه‌ای دارند، افزود: مانع شور و هیچان مردم نیستیم ولی نقطه قرمز زمانی است که این هیجان تبدیل به حادثه ناگوار بشود. توصیه‌های زیادی در رسانه‌ها انجام دادیم تا بتوانیم حوادث را کاهش بدهیم.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: موضوعاتی وجود دارد که اگر رعایت کنیم کاهش خطرات را به همراه دارد. مثلا توصیه می‌کنیم که والدین حتما همراه فرزندانشان باشند و مراقبت کنند تا کار به اعمال خطرناک نرسد. موارد زیادی از روشن شدن آتش در پارکینگ وجود دارد که سال گذشته باعث انفجار ۱۲ خودرو شد.
وی با بیان اینکه اگر حادثه‌ای خارج از اراده ‌و توان شما رخ داد مردم حتما با سامانه تماس بگیرند، گفت: گاهی تماس نگرفتند و روند اشتعال طولانی شده و حادثه ای فاجعه بار رخ داده است. از پریدن از روی آتش به خصوص با لباس‌های بلند مانند مانتو و چادر به شدت خودداری کنید. بمب‌های صوتی آسایش شهروندان را می‌گیرد و انعکاس صدا در کنار بیمارستان‌ها و منازل مسکونی چندبرابر است.
محمدی با ذکر این نکته که والدین اجازه ندهند تا فرزندانشان ترقه های پرخطر بخرند ، گفت: هیجانات کاذبی وجود دارد که حادثه ناگوار مانند قطع عضو را به همراه دارد. خرید و در جیب گذاشتن این مواد محترقه و ایجاد گرما باعث انفجار می‌شود. طبق آمار سال گذشته ۶۲ منزل بر اثر همین موارد دچار حادثه شدند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: بالن‌های آرزوها زمانی که رها می‌شوند معلوم نیست کجا فرود می‌آید. ممکن است روی یک درخت سرو صد ساله فرود بیاید و آن را بسوزاند. یا ممکن است در بالکن یک واحد مسکونی سقوط کرده و آتش به خانه وارد کند.
وی با بیان اینکه برخی افراد ترقه‌ها را از بالکن به روی خودروهای در حال تردد پرتاب می‌کنند، گفت: گاهی نیز ترقه‌ها را به داخل خودروهای در حال حرکت می‌اندازند و جانی از دست می‌رود. اگر صبح روز چهارشنبه به خیابان بروید، می‌بینید که برخی المان‌های ترافیکی آسیب دیده‌ اند. این هم خسارت است و هم مردم را به زحمت می‌اندازد. توصیه می‌کنیم که مردم امشب در فضاهای باز و به مقدار خیلی کم به روشن کردن آتش بپردازند.
محمدی با ذکر این نکته که فاصله بین فرد و آتش حداقل ۵۰ سانت باشد، گفت: برای امروز ۳۵۰۰ نفر آتش‌نشان در ۸۰۰ نقطه شهر تهران به صورت آماده باش استقرار دارند. سامانه ۱۲۵ با طرفیت چهار برابری امروز و امشب خدمات می‌دهد. در کنار حوادث امروز روزانه ۴۰۰ امداد و خدمات هم داریم.
براساس گزارش سایت شهر، مدیرعامل سازمان آتش نشانی با بیان اینکه انتظار داریم ادارات زودتر کارمندان را ترخیص کنند تا سریع به منزل برسند، گفت: رعایت حال خانم‌های باردار، بیماران و سالمندان را بکنیم. برخی از این اقلام وارداتی است و امسال با افزایش ارز گران شده است. به همین دلیل کارگاه‌های تولید داخلی افزایش پیدا کرده و تولید این مواد کاملا غیر استاندارد است و با کوچک ترین ضربه دچار انفجار می‌شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین