کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با یک چهارشنبه سوری شاد و امن به استقبال بهار خواهیم رفت

پایگاه خبری کرج امروز , 23 اسفند 1401 ساعت 10:08

حزب الله:شهردار کرج با اشاره به اتخاذ تمامی تدابیر لازم برای برگزاری یک چهارشنبه سوری شاد اما کاملاً ایمن در سطح کرج، از آمادگی تمامی مجموعه مدیریت شهری خصوصاً سازمان آتش نشانی برای چهارشنبه آخر سال خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهرداد کیانی  با اشاره به سنت برگزاری جشن چهارشنبه آخر سال که در گذشته همواره به صورت خانوادگی و آرام و شاد برگزار می‌شد، با تأکید بر حفظ ایمنی و سلامتی شهروندان گفت: در آستانه سال نو همه ما می‌خواهیم شهروندان خصوصاً کودکان و جوانان در سلامتی کامل به استقبال سال جدید بروند. همچنین شهر را برای ایام عید نوروز آماده کنیم بدین منظور از شهروندان خواهش دارم که در روز چهارشنبه اخر سال برخی نکات ایمنی را بیش از گذشته رعایت کنند. هیجانات جوانان را کنترل کنند و با یادآوری سنن ایرانی زیبا در این شب از جمله قاشق زنی، صله رحم و شادی مشروع و ایمن از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.
وی افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند ضمن جلوگیری از استفاده از ترقه‌های غیر ایمن و خطرناک روی آسفالت‌های خیابان و معابر نیز آتش روشن نکنند. چون ضمن ایجاد خطر برای سلامتی خود و فرزندان‌شان به زیرساخت‌های شهری نیز آسیب می‌زنند. توصیه ما این است که برای برپایی آتش محلی را انتخاب کنند که ترجیحا در سطحی از زمین خاکی یا جایی که روکش بتنی داشته باشد. در نهایت برای حفظ ایمنی کامل حتماً کپسول خاموش‌کننده در دسترس داشته باشند.
شهردار کرج ضمن این توصیه‌ها به شهروندان تأکید کرد که مجموعه مدیریت شهری خصوصاً سازمان آتش نشانی آمادگی کامل برای مقابله با حوادث احتمالی در این شب را دارد، وی گفت: به منظور مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در شب چهارشنبه آخر سال ۹۹ دستگاه خودروی عملیاتی به حالت آماده باش کامل در نظر گرفته شده که در هر خودروی عملیاتی سه نفر نیروی متخصص آتش نشانی حضور دارند.
وی افزود: در سازمان آتش نشانی مرسوم است که به صورت معمول و روزانه ۱۷۳ نیروی آتش‌نشانی در حالت آماده باش قرار دارند، اما در شب چهارشنبه آخر سال با پیش‌بینی برخی حوادث این رقم نیروهای آماده باش در آتش نشانی کرج افزایش قابل توجهی خواهد یافت به صورتی که ۱۴۱ نیروی عملیاتی به آنان اضافه خواهند شد.
مهرداد کیانی با آرزوی سلامتی و شادی برای تمام شهروندان کرجی و شبی بی‌حادثه در چهارشنبه سوری امسال گفت: در این شب مجموعه مدیریت شهری با هماهنگی کامل با دیگر ارگان‌ها از جمله هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و راهور در خدمت شهروندان است. در صورت رخداد هرگونه حادثه‌ای سریعاً با شماره تلفن ۱۱۵، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و ۱۲۵، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تماس بگیرند. همچنین در کنار اقدامات عملیاتی در شب چهارشنبه سوری مشاوران ایمنی در سامانه ۱۲۵(ستاد فرماندهی) آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان و مشاوره هستند.
شهردار کرج در انتها افزود: با هماهنگی صورت گرفته در سطح استان مجموعه مدیریت شهری کرج و به ویژه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آماده کمک و همکاری به شهرهای اقماری نیز هست و در صورت بروز حوادث خاص در این شب به دیگر ساکنان استان این اطمینان را می‌دهیم که شهرداری کرج در صورت لزوم به کمک آنان خواهد شتافت.


کد مطلب: 306643

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/306643/یک-چهارشنبه-سوری-شاد-امن-استقبال-بهار-خواهیم-رفت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com