تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
plusresetminus
حزب الله:سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از ابلاغ مبلغ ۵۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای مرمت پل خاتون خبر داد.
۰
کد مطلب : ۳۰۶۶۳۱
اعتبارات مرمت پل خاتون کرج ابلاغ شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، یحیی دارایی اظهار کرد: با پیگیری‌های شبانه روزی و مستمر طی دو ماه گذشته موفق شدیم ابلاغ مبلغ ۵۵ میلیارد ریال برای مرمت پل دختر کرج را کسب کنیم.
 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه تشریفات قانونی  در حال طی شدن است، افزود: پس از طی مراحل اداری از اردیبهشت ماه اقدامات لازم برای مرمت پل تاریخی کرج صورت خواهد گرفت.
به گفته دارایی پیش از این نیز مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای ایجاد سازه نگهبان واریز شده بود که ساخت این سازه در چند ماه گذشته به اتمام رسید.
گفتنی است بخش‌هایی از پل خاتون کرج که در ورودی شرقی کرج واقع شده در آذر سال ۹۹ فرو ریخت و مرمت آن به دلیل کمبود اعتبارات با مشکل مواجه شد. اکنون پس از سه سال اعتبارات لازم برای انعقاد قرارداد با پیمانکار و انجام مراحل مرمت با تلاش‌های صورت گرفته توسط این اداره کل ابلاغ شد.
 بنای سازه کنونی پل دختر کرج مربوط به دوران صفویه است که بر روی بقایای پل خاتون منسوب به دوران سلجوقی ساخته شده است و در سالیان گذشته نیز بازسازی و مرمت‌هایی بر روی آن انجام شده است.
این پل در سال ۱۳۷۹ و با شماره ۳۵۰۱ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین