کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ثبت اطلاعات فاقدین شناسنامه در سامانه‌های ثبت احوال

باشگاه خبرنگاران جوان , 23 اسفند 1401 ساعت 9:17

حزب الله:رئیس سازمان ثبت احوال کشور از ثبت اطلاعات بیش از ۹ هزار فاقد شناسنامه در سامانه‌های سازمان ثبت احوال کشور خبرداد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،هاشم کارگر، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ایجاد و تخصیص شناسه واحد برای ایرانیان فاقد شناسنامه با مهیا نمودن زیرساخت‌های لازم و تخصیص شناسه برای افراد دارای پرونده در سازمان ثبت احوال کشور، بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر ساماندهی و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه صورت پذیرفته است.
وی افزود: در همین راستا به منظور شناسایی و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه و اختصاص شناسه یکتا به آنان و درنهایت صدور کارت موقت ویژه برای این افراد، سامانه‌ای ایجاد شد و با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد: با این کار امکان شناسایی کلیه اشخاص حقیقی ایراتی و یا مدعی تابعیت ایران براساس اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور فراهم می‌گردد.
وی در ادامه، گفت: تاکنون اطلاعات بیش از ۹ هزار نفر از فاقدین شناسنامه ثبت شده است همچنین در جهت اخذ درخواست کارت ویژه فاقدین شامل اخذ اطلاعات نشانی تصویر چهره و بیومتریک اقداماتی صورت گرفته است.
کارگر با اشاره به چاپ کارت شناسایی ویژه فاقدین شناسنامه، گفت: با این اقدام گام ارزشمندی در راستای شناسایی و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه، کمک به ایجاد سازوکار‌های قانونی ارائه خدمت به افراد مشمول و کاهش هزینه‌های حاکمیتی وجود افراد بدون شناسنامه صورت گرفته است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: ایجاد سرویس استعلام تصدیق اصالت کارت فاقدین شناسنامه (به عنوان پشتوانه پیشگیری از جعل کارت فاقدین شناسنامه) و ایجاد و تخصیص شناسه واحد برای ایرانیان فاقد شناسنامه با مهیا نمودن زیرساخت‌های لازم و تخصیص شناسه برای افراد دارای پرونده در سازمان ثبت احوال کشور از دیگر اقدامات ارزشمند در این زمینه محسوب می‌شود.


کد مطلب: 306614

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/306614/ثبت-اطلاعات-فاقدین-شناسنامه-سامانه-های-احوال

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com