تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
plusresetminus
حزب الله: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط نقاط ‌کشور، وزش باد شمالی در ساحل دریای خزر و کاهش نسبی دما همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق و جنوب شرق خبر داد.
۰
کد مطلب : ۳۰۶۶۰۸
تداوم بارش در برخی استان‌ها/ وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق کشور
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،صادق ضیاییان  درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: سه‌شنبه (۲۳ اسفند) در مناطقی از غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، شرق و استان کرمان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و در ساحل دریای خزر نیز وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما همراه با ابرناکی و بارش باران و در ارتفاعات البرز شرقی بارش برف رخ می‌دهد. 
وی ادامه داد: چهارشنبه(۲۴ اسفند) در مناطقی از  یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان همچنین در سواحل شمالی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در استان‌های مرکزی، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود. 
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با ورود سامانه بارشی به غرب کشور به‌تدریج در نوار غربی کشور بارش آغاز می‌شود. در این روز در نیمه‌شمالی خوزستان، ایلام و جنوب لرستان بارش شدت خواهد داشت. پنجشنبه (۲۵ اسفند) نیز گستره فعالیت سامانه در غرب، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال خوزستان است. 
وی افزود: در قزوین و تهران بارش شدت خواهد داشت و در نیمه‌شمالی سیستان و بلوچستان نیز رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سواحل دریای خزر نیز رگبار باران و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. 
ضیاییان گفت: جمعه(۲۶ اسفند) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی و در مناطق مرزی واقع در نوار شرقی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده و وزش باد شدید رخ می‌دهد.  
وی ادامه داد: شنبه (۲۷ اسفند) در ارتفاعات شرقی البرز، ارتفاعات کرمان و جنوب استان سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. به‌تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود و در نیمه‌غربی کشور جوی آرام همراه روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود. 
ضیاییان در ادامه گفت: سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش دما رخ خواهد داد که ماندگاری هوای خنک تا روز پنج‌شنبه ادامه دارد.  
وی افزود: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر و طی پنجشنبه، جمعه و شنبه نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۴ اسفند ) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری، در اواخر وقت افزایش ابر، همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و در شب بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و روز  پنجشنبه ( ۲۵ اسفند ) ابری همراه با وزش باد، در بعضی ساعت‌ها بارش باران با احتمال رگبار و رعد و برق و در اواخر وقت کاهش ابر با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ اسفند) بندرعباس با دمای ۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و امروز اردبیل با دمای ۲ درجه سانتیگراد و فردا شهرکرد با دمای ۳ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین