کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش اختلاف‌های پشت پرده میان آمریکا و اوکراین

22 اسفند 1401 ساعت 14:48

حزب الله:نشریه آمریکایی پالتیکو از بروز اختلافات میان کی‌یف و واشنگتن در پشت صحنه بر سر مسائل مربوط به جنگ در اوکراین پرده برداشت.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،نشریه آمریکایی «پالتیکو» در گزارشی فاش کرد: شکاف‌ها در روابط میان اوکراین و آمریکا در پشت صحنه در رابطه با چند مساله از جمله دفاع از شهر باخموت، تصرف مجدد شبه‌جزیره کریمه و خرابکاری در خط لوله‌های انتقال گاز «نورد استریم» پدیدار شده‌اند.
این نشریه به نقل از چند مقام نوشته است: با وجود آنکه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۲۳ (اول اسفند ۱۴۰۱) در سفری ناگهانی به شهر کی‌یف رفت تا همبستگی و اتحاد با اوکراین را نشان دهد، «موارد جدیدی از تنش» در حال پدیدار شدن در روابط دو کشور است.
در بخشی از گزارش پالتیکو نوشته شده است: چندین مقام دولت آمریکا نگرانند اوکراین در حال صرف حجم بیش از حدی از نیرو و مهمات خود برای دفاع از شهر باخموت است در حالی که به اعتقاد «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا، این شهر «بیشتر از آنکه ارزش عملیاتی و استراتژیک داشته باشد، ارزش سمبلیک دارد.»
پالتیکو فاش کرد: نگرانی در میان مقام‌های آمریکایی از این بابت که شکست‌های سنگین اوکراین در شهر باخموت ظرفیت ارتش این کشور برای دست زدن به ضدحملات در فصل بهار را تضعیف کند در حال افزایش است.
از طرفی نشریه پالتیکو تصریح کرد: ادعای اخیر روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا بر مبنای داده‌های اطلاعاتی در خصوص دست داشتن «گروه حامی اوکراین» در انفجار‌های خط لوله‌های انتقال گاز «نورد استریم»، دولت جو بایدن را بر آن داشت، این پیام را به کی‌یف بفرستد که «برخی اقدامات خشونت آمیز در خارج از مرز‌های اوکراین را تحمل نخواهد کرد.»
به نوشته این نشریه آمریکایی، یکی دیگر از کانون‌های بحران بین واشنگتن و کی‌یف بر سر تاکید اوکراین بر اینکه شبه جزیره کریمه را تصرف کند، است. پنتاگون این دیدگاه را با توجه به موضع جاافتاده و تسلط روسیه بر آنجا غیرواقع‌بینانه می‌داند.
«مایکل مک کال»، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیته امور خارجی این مجلس گفت: «دولت یک هدف واضح و ماموریت سیاسی روشن ندارد. آیا به دنبال طول دادن این جنگ، چیزی که دقیقا ولادیمیر پوتین می‌خواهد، است؟ آیا می‌خواهد به اوکراینی‌ها انقدری کمک بدهدکه زنده بمانند، نه این پیروز شوند؟ من هم اکنون سیاستی برای رسیدن به پیروزی نمی‌بینم و اگر که ما چنین سیاستی نداشته باشیم، پس داریم چه کار می‌کنیم؟»
شهر باخموت واقع در شمال ناحیه دونتسک، چندین ماه است که محور درگیری‌ها در منطقه دونباس قرار گرفته و هم روسیه هم اوکراین حجم قابل توجهی تسلیحات و پرسنل نظامی خود را به آنجا اعزام کرده‌اند. این شهر یک محور مهم نقل و انتقالات همراه با تقاطع‌های بسیار بوده و در ابتدای شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در یک سال قبل در اوکراین، به عنوان یک مرکز مهم تامین تدارکات برای سربازان اوکراینی مستقر در این منطقه مطرح بود. با این وجود در دو ماه گذشته وضعیت به نحوی پیش رفت که این شهر اکنون تقریبا در محاصره کامل سربازان روسی قرار گرفته است.


کد مطلب: 306597

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/306597/افزایش-اختلاف-های-پشت-پرده-میان-آمریکا-اوکراین

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com