تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
plusresetminus
حزب الله:طبق گزارش امروز (دوشنبه) خبرگزاری کره شمالی، چند ساعت قبل از موعد آغاز رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی، پیونگ یانگ دو موشک راهبردی کروز را از یک زیردریایی پرتاب کرد.
۰
کد مطلب : ۳۰۶۵۵۵
پیونگ یانگ ۲ موشک راهبردی کروز را از یک زیردریایی پرتاب کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری کره شمالی گزارش داد، این زیردریایی موشک‌ها را از مقابل سواحل شهر سینبو واقع در شرق این کشور شلیک کرد.
طبق گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، موشک‌ها در روز یکشنبه از زیردریایی "یونگونگ ۸.۲۴" در جریان تمریناتی در زیر آب طی امروز پرتاب شدند.
براساس این گزارش، موشک‌ها پس از پرواز در مدارهای «هشت شکل» به طول ۱۵۰۰ کیلومتری به مدت ۷۵۶۳ تا ۷۵۷۵ ثانیه به دو هدف در دریای ژاپن برخورد کردند.
این خبرگزاری افزود، تمرینات بر قابل اعتماد بودن سیستم تسلیحاتی جدید تاکید کرده و وضعیت راه اندازی کنونی ابزارهای بازدارندگی جنگ اتمی را محقق کرد.
انجام این آزمایش‌ها در حالی است که رسانه‌های دولتی کره شمالی روز یکشنبه اعلام کردند که این کشور تصمیم گرفته اقداماتی «مهم و عملی» برای «استفاده تهاجمی» از بازدارنده‌های جنگی انجام دهد.
این تصمیم در گردهمایی بزرگ کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگر کره شمالی اتخاذ شد که ریاست آن را کیم جونگ اون، رهبر این کشور بر عهده داشت.
در این راستا طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، ارتش کره جنوبی نیز گزارش داد، شلیک یک موشک نامشخص را رصد کرده و اطلاعاتی درباره جزئیات این آزمایش ارائه نکرد.
خبرگزاری کره شمالی افزوده است، عملیات با موفقیت انجام شد و دو موشک به دو هدف مشخص شده در آب‌های سواحل شرقی شبه جزیره کره اصابت کردند.
شلیک دو موشک چند ساعت قبل از آغاز زمان رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام شد که قرار است امروز برگزار شود و طی پنج سال گذشته بزرگترین رزمایش محسوب می‌شود.
پیونگ یانگ که دارای توانمندی‌های اتمی است نسبت به این رزمایش‌ها هشدار داده و آن را به مثابه اعلام جنگ دانسته بود.
این خبرگزاری افزود: این شلیک‌ها بر آمادگی «ابزارهای بازدارندگی جنگ اتمی» تاکید دارند.
وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای‌ جداگانه اشاره کرد آمریکا برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره وضعیت حقوق بشر در کره شمالی همزمان با رزمایش‌ها مشترک برنامه‌ریزی می‌کند.
وزارت خارجه کره شمالی افزود: کره شمالی به شدت باج‌خواهی خبیثانه آمریکا در سطح حقوق بشر به عنوان قوی‌ترین تعبیر از سیاست آمریکا در قبال جمهوری دموکراتیک خلق کره را محکوم و به شدت رد می‌کند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین