تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
plusresetminus
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی البرز:

۷۵ درصد مشاوره‌های پلیس البرز منجر به مصالحه شده است

حزب الله:معاون فرهنگی اجتماعی فرمانده انتظامی البرز با اشاره به خدمات مشاوره حضوری و تلفنی فراجا در مرکز آرامش گفت: این خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود و در ۷۵ درصد موارد به مصالحه ختم شده است.
۰
کد مطلب : ۳۰۶۵۳۲
۷۵ درصد مشاوره‌های پلیس البرز منجر به مصالحه شده است
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سرهنگ سیدمرتضی موسوی با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با بیان اینکه بسیاری از مسائل اجتماعی نشأت گرفته از عدم فرهنگ‌سازی و ناآگاهی افراد است، گفت: طی روزهای اخیر با کاهش نرخ ارز شاهد بهبود شرایط اقتصادی هستیم و امیدواریم این شرایط ادامه داشته باشد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در این سال‌ها باورها و تمایلات را در میان نسل جدید تغییر داده است. این زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را بیشتر کرده است. تا فضای مجازی را در اختیار نگیریم و تولید محتوای مناسب انجام ندهیم با این مسائل مواجه خواهیم بود.
این مسئول تصریح کرد: این وضعیت می‌طلبد که همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی دست به دست هم دهند به صورت متحد و منسجم ریل گذاری و برنامه‌ریزی کنند تا به هدف برسند. ما در بحث فرهنگی جزیره‌ای عمل می‌کنیم و اگر بتوانیم از این جزیره‌ای عمل کردن خارج شویم و با هم کار را جلو ببریم شرایط بهتر خواهد شد.
 
سرهنگ موسوی در ادامه به خدمات اداره مشاوره پلیس اشاره کرد و گفت: پلیس با ایجاد مرکزی به نام مرکز آرامش سعی کرده به ارائه خدمات مشاوره‌ای بپردازد. خدمات این مرکز رایگان است و متقاضیان می‌توانند برای بهره‌مندی از این خدمات با شماره ۰۹۶۵۸۰ تماس بگیرند.
وی با بیان اینکه در این مدت حدود هزار مشاوره تلفنی صورت گرفته است، افزود: علاوه بر این، امسال با راه‌اندازی جهاد مشاوره در تمام کلانتری‌ها با حضور یک مشاور به مراجعین مشاوره می‌دهیم و هر ارگانی از جمله مساجد و مدارس هم که نیاز داشته باشند مشاور در این ارگان‌ها حضور می‌باید و به ارائه مشاوره می‌پردازد.
سرهنگ موسوی با بیان اینکه بیشتر مشاوره‌ها مربوط به مسائل خانوادگی و زناشویی بوده است، خاطرنشان کرد: در ۷۵ درصد موارد، مشاوره‌های ارائه شده در کلانتری‌ها به مصالحه منجر و از ورود پرونده به پروسه قضایی پیشگیری شده است.
معاون فرهنگی اجتماعی فرمانده انتظامی البرز اظهار کرد: پلیس در این موارد می‌تواند از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی هم استفاده کند.
وی در پایان به فرارسیدن ایام پایان سال و چهارشنبه سوری هم اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها در این مدت نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین