تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
plusresetminus
حزب الله:سفر‌های نوروزی از چند روز دیگر آغاز می‌شود اما برخی مسافران در تهیه بلیت اتوبوس مشکلاتی دارند و در بسیاری از پایانه‌ها، سرویس‌ فروش بلیت به صورت روزانه و متناسب با تقاضا باز می‌شود.
۰
کد مطلب : ۳۰۶۵۰۹
مشکلات تهیه بلیت نوروزی اتوبوس رفع شد؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال بازار خرید بلیت ناوگان حمل ونقل عمومی جاده‌ای داغ شده اما در این میان برخی مسافران با مشکلاتی هم مواجه بوده اند و نتوانسته اند بلیت برای مسیر مورد نظر خود را پیدا کنند.
 
حسینی یکی از متقاضیان خرید بلیت اتوبوس گفته است که از اول اسفند به دنبال خرید بلیت اتوبوس بوده ام، اما هنوز بعد از گذشت یک ماه حتی با مراجعه حضوری هم نتوانستم برای ۲۸ اسفند بلیت مسیر مشهد را پیدا کنم.
 
او می‌گوید: به هر باجه‌ای که بر‌ای خرید بلیت مراجعه کرده ام می‌گویند سرویس‌ها هنوز باز نشده و هیچ سرویس اتوبوسی نداریم. برای بسیاری از شرکت‌های حمل ونقلی صرفه اقتصادی ندارد که بخواهند در این شرایط مسافر جابه جا کنند.
 
این در حالی است که مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده است که باید تهیه بلیت برای مسافران به راحتی امکان پذیر باشد.
 
او می گوید: مشکلات شرکت‌های حمل ونقل عمومی در این شرایط را می‌دانیم، اما امیدوار هستیم که این بار هم شرکت‌ها با ما همکاری کرده و بتوانیم سفر‌های نوروزی خوبی را برای مسافران فراهم کنیم.
 
۸ هزار اتوبوس برای ارائه خدمات در نوروز تامین شده است
امانی مدیرعامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هم اعلام کرده است که ۸ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۰ هزار سواری کرایه و ۲۲ هزار دستگاه مینی بوس در ایام نوروز تدارک و آماده سازی شده و امیدوار هستیم با این میزان از ناوگان حمل ونقل عمومی مسافران بتوانند در این ایام به راحتی سفر خود را انجام دهند.
 
به گفته مدیرعامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، تمامی سرویس‌های اینترنتی برای فروش بلیت نوروز از اول اسفند و فروش حضوری هم از ۷ اسفند باز شده، اما با توجه به افزایش حجم تقاضا نسبت به ظرفیت‌های ایجاد شده ممکن است کمبود‌هایی وجود داشته باشد.
 
او می‌گوید: مشکلات شرکت‌های حمل ونقلی از جمله تهیه لاستیک و  روغن موتور را می‌دانیم. تمامی این شرکت‌ها در یک سال گذشته از جمله در ایام اربعین همراه ما بودند و امیدوار هستیم در ایام نوروز هم همراه باشند و بعد از تعطیلات مشکلات آن‌ها را بررسی و رفع خواهیم کرد.
 
در چند سال گذشته همواره به دلیل آنکه اتوبوس‌ها در ایام نوروز یک سر خالی می‌رفتند و یا باز می‌گشتند، برای جبران هزینه‌های آن‌ها در ایام سفر‌های نوروزی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نرخ بلیت را افزایش می‌دادند، اما امسال این افزایش نرخ بلیت برای این بازه زمانی صورت نگرفته و همین امر باعث اعتراض شرکت‌های حمل ونقلی شده است.
 
پیش از این هم عامری رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل ونقل مسافری گفته بود: درخواست افزایش نرخ بلیت اتوبوس را داده ایم چراکه این نرخ برای ما صرفه اقتصادی ندارد. با توجه به آنکه افزایش نرخ بلیت در ستاد تنظیم بازار بررسی می‌شود بنابراین ما درخواست آن را داده ایم.
 
بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که در برخی از پایانه‌ها فروش بلیت به صورت روزانه و متناسب با درخواست ارائه می‌شود و ممکن است با توجه به حجم تقاضا تعداد سرویس‌ اتوبوس ها افزایش یابد که این روند در مقایسه با روز‌های گذشته بهتر شده است.
 
سامانه انتظار برای تهیه بلیت راه اندازی شد
در همین رابطه داریوش باقر جوان گفت: اکنون برای تمامی مسیر‌ها بلیت اتوبوس وجود دارد و مسافران هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری می‌توانند بلیت تهیه کنند.
 
به گفته مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری، در صورتی که مسافری نتوانست بلیت پیدا کند، می‌تواند با مراجعه به بخش رزواسیون در لیست انتظار برای تهیه بلیت قرار بگیرد و در صورت تکمیل شدن ظرفیت اقدام به انجام سفر و یا سرویس فوق العاده کنند.
 
او می‌گوید: به هیچ عنوان عدم فروش بلیت توسط رانندگان یا شرکت‌های حمل ونقل مسافری را تایید نمی‌کنم و اکنون تمامی تشکل‌ها و بخش‌های صنفی برای خدمات دهی به مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرده اند.
 
باقر جوان گفت: در صورتی که شرکت‌های حمل ونقلی یا رانندگان برای تهیه لوازم یدکی یا سوخت مشکل دارند می‌توانند نیاز خود را اعلام کنند.
 
مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری تاکید کرد: در حال حاضر ۸ هزار دستگاه اتوبوس با متوسط ظرفیت ۳۲ نفر و ۲۴هزار دستگاه مینی بوس با ظرفیت ۱۷ نفر و ۳۳هزار دستگاه سواری کرایه پلاک عمومی با ظرفیت سه نفر برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.
 
افزایش قیمت بلیت نخواهیم داشت
البته شهریار افندی زاده معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی هم اعلام کرده است که از بهمن ماه برنامه های ما برای سفر‌های نوروزی در وزارت راه وشهرسازی انجام شد و پیش بینی این است که بتوانیم امسال ۱۰ درصد ظرفیت سفر‌ها را افزایش دهیم.
 
او گفت: سفر‌های نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین خواهد بود. امسال هم برای اولین بار شورای هماهنگی وزارت راه مسئول سفر‌های نوروزی خواهد بود.
 
به گفته افندی زاده، در نوروز افزایش قیمت بلیت ناوگان حمل و نقل نخواهیم داشت و این موضوع بعد از سفر‌های نوروزی تصمیم گیری می‌شود، اگر افزایش قیمتی به خصوص در بخش هوایی صورت گرفت افراد اطلاع دهند تا بازرسان ما سریع موضوع را بررسی کنند.
 
براساس این گزارش با توجه به آنکه تنها چند روز به آغاز سفر‌های نوروزی باقی مانده و هنوز بسیاری از متقاضیان نتوانسته اند بلیت اتوبوس تهیه کنند بنابراین باید در این زمینه دولت برنامه ریزی لازم را انجام دهد تا مشکلی برای مسافران ایجاد نشود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین