تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
plusresetminus
حزب الله:در حال حاضر فقط ۴/ ۱۲‌درصد از ظرفیت سدهای تهران پر است و حجم ذخایر آب در سدهای پنج‌گانه تهران ۲۳۴میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۸۲میلیون مترمکعبی را شاهد هستیم.
۰
کد مطلب : ۳۰۴۰۳۱
سدهای تشنه تهران
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ورودی آب به سدهای تهران ۵/ ۱۵۸میلیون مترمکعب و این رقم در مدت مشابه سال قبل ۶/ ۱۹۶میلیون مترمکعب بوده است که کاهش ۱۹درصدی را نشان می‌دهد. حجم آب موجود در مخزن سد امیرکبیر حدود ۲۳میلیون مترمکعب ثبت شده که این میزان در روز مشابه سال گذشته ۳۸میلیون مترمکعب بوده است. همچنین حجم ذخیره آب سد طالقان از ۱۷۸میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۱۴۴میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است. حجم ذخیره آب سد لار سال گذشته ۱۳میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۱۲میلیون مترمکعبی فعلی، یک‌میلیون مترمکعب کاهش نشان می‌دهد. حجم آب سد ماملو نیز از ۷۰میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۴۴میلیون مترمکعب رسیده است.
 
این درحالی است که حجم ذخیره آب سد لتیان در مقایسه با روز مشابه سال گذشته با ۵میلیون مترمکعب کاهش به ۱۲میلیون مترمکعب رسیده است. میزان بارش‌‌‌ها از ابتدای سال آبی تاکنون ۸۰میلی‌متر ثبت شده که این میزان در سال گذشته ۵/ ۹۵میلی‌متر بوده است. بر این اساس، میزان بارش‌‌‌ها نسبت به سال آبی قبل آن ۱۶‌درصد و نسبت به بلندمدت ۳/ ۳۷‌درصد کاهش یافته است. به‌رغم بارش برف و باران در تهران، به استناد آمار و ارقام همچنان وضعیت منابع آبی مطلوب نیست؛ تا جایی که ارسطویی، مدیر دفتر بهره‌‌‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌‌‌ای تهران با اشاره به پیش‌بینی‌‌‌ سازمان هواشناسی و ذخیره آب در سدهای تهران و تاثیر کاهش نزولات جوی بر وضعیت آبگیری مخازن سدهای پنج‌گانه تهران اعلام کرد که همراهی و همکاری بیش از پیش شهروندان در صرفه‌‌‌جویی و مدیریت مصرف آب، موثرترین راهکار در تامین مطمئن و پایدار آب شرب در ماه‌‌‌های آتی خواهد بود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین