تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
plusresetminus
حزب الله: پلیس سوئد با اعلام ممنوعیت برگزاری تظاهراتی که قرار بود طی آن هتک حرمتی علیه قرآن انجام شود اعلام کرد که «چنین تجمعی می‌تواند باعث ایجاد اختلال جدی در امنیت ملی شود».
۰
کد مطلب : ۳۰۴۰۲۴
پلیس سوئد برگزاری تظاهرات ضد اسلام در استکهلم را ممنوع کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پلیس سوئد به دلیل احتمال وجود خطرهای امنیتی این‌بار به برگزاری تظاهرات در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم چراغ سبز نداد.
آنکارا تهدید کرده که درصورت برگزاری این تظاهرات و هنک حرمت کتاب مقدس مسلمانان، درخواست سوئد برای عضویت در ناتو را مسدود خواهد کرد..
یک مقام ارشد پلیس سوئد می‌گوید: «قرآن سوزی بیرون سفارت ترکیه در ژانویه ۲۰۲۳ باعث بروز خطر برای جامعه و امنیت ملی سوئد شد. همچنین منافع خارجی سوئد و سوئدی‌های خارج‌نشین را نیز با خطر مواجه کرد. این کشور در حال حاضر هدف حملات شده است.»
یک انجمن کوچک و کمترشناخته شده سوئدی با عنوان «آپالاکرنا» خواهان برگزاری این تجمع با هدف اعتراض به پیوستن سوئد به ناتو شده بود.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در اواخر ماه ژانویه اعلام کرد که به دلیل قرآن سوزی توسط یک راست‌گرای افراطی به نام راسموس پالودان در استکهلم، سوئد که پیشتر از سوی این کشور متهم به پناه دادن به «تروریست‌های کرد» شده بود، دیگر نمی‌تواند روی حمایت ترکیه برای پیوستن به ناتو حساب کند.
راسموس پالودان، سیاستمدار راست افراطی دانمارکی، که تابعیت سوئدی نیز دارد، ماه گذشته کتاب مقدس مسلمانان را در مقابل سفارت ترکیه سوزاند. در حالی که سیاستمداران سوئدی شیرین کاری پالودان را محکوم کردند، مقامات همچنان اجازه دادند که این شیرین کاری ادامه یابد و توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه، به بهانه قوانین «آزادی بیان گسترده» در این کشور این اقدام را ممنوع ندانست.این هتک حرمت قرآن که در مقابل دوربین و تحت حفاظت پلیس انجام شد، اعتراضات و تظاهرات گسترده‌ای را در چندین کشور مسلمان برانگیخت.
مذاکرات استکهلم و آنکارا با هدف پیوستن سوئد به ناتو از آن زمان به حالت تعلیق درآمده است و اکنون نیز ترکیه درگیر عواقب زلزله فاجعه‌بار بامداد دوشنبه در جنوب شرقی این کشور است. 
ساپو، سرویس اطلاعات سوئد روز چهارشنبه درباره افزایش تهدیدها در این کشور هشدار داد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین