تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
plusresetminus
حزب الله: وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس‌جمهور موریتانی گفت: «از تلاش‌های سازنده و ارزشمند رئیس‌جمهور محترم موریتانی در پیگیری ابتکار عمل مبارزه با تروریسم و امنیت پایدار در صحرای غربی تشکر می‌کنم.»
۰
کد مطلب : ۳۰۳۴۳۶
امیرعبداللهیان: ایران از هر اقدامی در راستای امنیت آفریقا حمایت می‌کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه که در سفری رسمی در موریتانی به‌سر می‌برد با "محمد ولد غزوانی"، رئیس جمهور موریتانی دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار در خصوص توسعه روابط دوجانبه، حوزه‌های مختلف روابط خصوصاً بخش‌های فناوری ‌، فرهنگی، اقتصادی، تجاری و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با رئیس جمهور موریتانی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
امیرعبداللهیان در این دیدار از ابتکار عمل و تلاش‌های رئیس جمهور موریتانی برای برقراری صلح، ثبات و مبارزه با تروریسم در منطقه صحرای آفریقا قدردانی کرد و سلام رئیس جمهور اسلامی ایران را به رئیس جمهور موریتانی ابلاغ کرد.
 
بررسی مسائل مهم منطقه‌ای از جمله حمایت از مردم و آرمان فلسطین و توسعه روابط میان کشورهای اسلامی و برگزاری نشست وزرای امور خارجه در نواکشوت در اسفند ماه سال جاری از دیگر محورهای مورد تبادل نظر در این دیدار بود.
محمد ولد غزوانی رئیس جمهور موریتانی نیز با ابلاغ سلام گرم خود به رئیسی، روابط تهران نواکشوت را تاریخی و متین خواند.
وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی‌ایران در مبارزه با تروریسم و با تأکید بر دستاوردهای صنعتی و علمی و فناوری در ایران، توسعه مناسبات دو کشور را مورد تصریح قرار داد.
وزیر امور خارجه کشورمان بعد از این دیدار در جمع خبرنگاران درباره رایزنی‌های انجام‌شده گفت: گفتگوهای بسیار مهم و سازنده‌ای با رئیس جمهور موریتانی داشتم. من سلام گرم جناب آقای رئیسی، رئیس جمهور محترم ایران را به رئیس جمهور محترم موریتانی رساندم و همچنین فرصتی فراهم شد تا در خصوص موضوعات متنوع دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از نزدیک با جناب آقای رئیس جمهور در پایتخت موریتانی، کشور زیبا و دوست آشنا بشنوم.
وی همچنین ادامه داد: با استفاده از فرصت از تلاش‌های سازنده و ارزشمند رئیس جمهور محترم موریتانی در پیگیری ابتکار عمل مبارزه با تروریسم و امنیت پایدار در صحرای غربی تشکر می‌کنم و از جمله مواردی بود که مورد توجه جمهوری اسلامی ایران است.
امیرعبداللهیان افزود: ایران خود در خط مقدم مبارزه با تروریسم است و از هر اقدامی که به ثبات و امنیت منطقه قاره آفریقا در رسیدن به جهان امن و آرام کمک می‌کند، حمایت می‌کند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین