تاریخ انتشارشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
plusresetminus
حزب الله:سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از آغاز عملیات احداث چهارمین تصفیه‌خانه محلی در کرج خبر داد و گفت: برای کاهش هزینه شهری و مشکلات زیست محیطی برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده و کرج نخستین کلانشهری بود که سال ۹۶ موفق به بهره‌برداری نخستین تصفیه خانه محلی در منطقه حصارک شد.
۰
کد مطلب : ۳۰۳۰۵۵
عملیات احداث چهارمین تصفیه‌خانه محلی در کرج آغاز شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا عاقلی  با اعلام این خبر، هدف اصلی احداث چهارمین تصفیه‌خانه محلی کرج را تأمین آب خام پایدار فضای سبزاعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی این تصفیه‌خانه محلی باهدف تأمین آب خام، حذف آب شرب و برداشت از سفره‌های زیرزمینی با ظرفیت هزار مترمکعب در شبانه‌روز با روش بیولوژیکی IFAS در خط ۴ حصار آغازشده است.
این مسئول با اشاره به اینکه هدف مدیریت شهری کرج کاهش معضلات زیست‌محیطی و ساختن شهری پایدار است، اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت چهارمین تصفیه‌خانه محلی باهدف تأمین آب خام، حذف آب شرب و برداشت از سفره‌های زیرزمینی با ظرفیت هزار مترمکعب در شبانه‌روز با روش بیولوژیکی IFAS در خط ۴ حصار آغازشده است.
وی اضافه کرد: برنامه‌ها و راهبردهای عملیاتی برای سازگاری و صرفه‌جویی در حوزه مصرف آب فضای سبز شهر کرج محقق شده و استفاده مجدد از پساب به‌عنوان یک منبع جدید و پایدار از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه کرج پیشگام در عرصه استفاده مجدد از پساب‌ها و بازچرخانی آب و استفاده از آب‌های خاکستری در کشور است افزود: فعالیت‌های عمرانی در کلانشهرها از جمله توسعه فضای سبز شهری را با مشکل مواجه می‌کند و با توجه به اینکه یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان آب در شهرها، فضاهای سبز هستند، بکارگیری روش‌های مقابله با کم آبی می‌تواند یکی از راه حل‌های مناسب گسترش بهینه فضای سبز باشد.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث مدیریت منابع آبی فضای سبز کرج تصریح کرد: در این خصوص می‌توان به احداث و بهره‌برداری از سه تصفیه خانه محلی در منطقه حصارک، مهرویلا و دولت آباد اشاره کرد.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین