کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقتدی صدر: اهانت به قرآن «بلایای آسمانی» ​​را بر سوئد نازل می‌کند

ایسنا , 8 بهمن 1401 ساعت 12:58

حزب الله:

رهبر جریان صدر مجددا نسبت به اهانت به قرآن کریم در سوئد واکنش نشان داد و این اقدام را یک اقدام تروریستی ارزیابی کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای نوشت: نخست‌وزیر سوئد بخشنامه ویژه‌ای درباره موضوع آتش زدن قرآن در کشورش صادر کرد که طبق آن، "سوزاندن قرآن آزادی بیان و یکی از اصول دموکراسی است و قانون آن را تضمین کرده است." وی سپس با مسلمانان ابراز همدردی کرد.
صدر افزود: سوال این است اگر آتش زدن قوانین آسمانی مسلمانان در چارچوب آزادی بیان جای می‌گیرد، پس چرا فکر می‌کنید آتش زدن قوانین دست‌ساخته شما در چارچوب آزادی بیان نیست؟ آیا آزادی بیان اجازه تجاوز به احساسات دیگران را می‌دهد؟ پس چرا قلدری کلامی (آزارِ زبانی) آزادی بیان نیست؟! چرا آتش زدن پرچم همجنسگرایان یا قوانین آنها آزادی بیان نیست؟
وی خطاب به نخست‌زیر سوئد تاکید کرد: اگر بگویی شما یک کشور مسیحی یا ملحد هستید و قرآن را نمی‌خواهید، به جای سوزاندن قرآن از پخش آن جلوگیری کنید، بهتر است چراکه تفاوت بسیار زیادی بین این دو مساله (سوزاندن و جلوگیری از پخش) وجود دارد. اگر کشورهای مسلمان تورات یا انجیل را با پوشش دولتی بسوزانند چه می‌شود؟ پاسخ شما این خواهد بود: "این اقدام به معنای بستن دهان‌ها است و آزادی و قانون اساسی را نقض می‌کند!
مقتدی صدر خاطرنشان کرد: همدردی شما به چه درد ما می‌خورد، پس به جای همدردی نیروهای امنیتی خود را مهار کنید که از عاملان سوزاندن قرآن دفاع می‌کنند.
وی در پایان گفت: این کار شما بلایای آسمانی ​​را بر شما نازل می‌کند و نشانه‌های آن آشکار شده است.


کد مطلب: 303040

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/303040/مقتدی-صدر-اهانت-قرآن-بلایای-آسمانی-را-سوئد-نازل-می-کند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com