تاریخ انتشارشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
plusresetminus
حزب الله:رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان در گفت‌وگوی تلفنی با دبیر اول سفارت جمهوری آذربایجان در ایران با بیان اینکه این حادثه به هیچ وجه امنیتی، تروریستی یا سیاسی نیست.
۰
کد مطلب : ۳۰۳۰۲۵
واکنش جلال‌زاده و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان به حادثه سفارت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی نیک‌زاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت ‌و‌گو با تاریل اسماعیل اف دبیر اول سفارت جمهوری آذربایجان در ایران حادثه سفارت این کشور در تهران را تسلیت گفت.

وی افزود: از طرف مجلس شورای اسلامی و همچنین گروه پارلمانی دوستی ایران و آذربایجان این اتفاق تلخ را به دولت و ملت دوست و برادر جمهوری آذربایجان تسلیت می‌گویم.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان ادامه داد: این حادثه به هیچ وجه  امنیتی، تروریستی یا سیاسی نیست و بر اثر خصومت شخصی فرد مهاجم رخ داده و مهاجم برای پیگیری وضعیت همسرش به طور مداوم به سفارت رفت ‌و آمد داشته است.
نیکزاد با بیان اینکه این مسئله را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد، گفت: مهاجم به سفارت جمهوری آذربایجان قطعا محاکمه و مجازات خواهد شد.
*تعرض به سفارت جمهوری آذربایجان، خللی در روابط دیرینه دو کشور وارد نخواهد کرد
روح الله حضرت پورطلاتپه عضو گروه دوستی و پارلمانی ایران و آذربایجان نیز ضمن محکوم کردن تعرض به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و تسلیت به ملت و دولت آذربایجان در پی درگذشت یکی از کارکنان سفارت در این حادثه، گفت: روابط سیاسی، فرهنگی و مذهبی دو کشور دوستانه و برادرانه است و این موضوع خللی در روابط دیرینه و ریشه ‌دار دو کشور وارد نخواهد کرد.
وی افزود: بر اساس اظهارات عامل حمله به سفارت آذربایجان، علت این حادثه صرفا مواضع فردی و شخصی و اختلافات خانوادگی بوده است و جمهوری اسلامی ایران از طریق نهادهای امنیتی و قضایی با قاطعیت پیگیر پرونده این حادثه خواهد بود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس بر ضرورت پرهیز از قضاوت‌های عجولانه تاکید کرد و از مقامات دو کشور خواست که با هوشیاری اجازه سوء استفاده به فرصت طلبان را ندهند و گفت: به طور قطع دستگاه های انتظامی و قضایی نهایت اهتمام خود را برای بررسی زوایای این حادثه به کار خواهند برد.
*پیگیری حادثه سفارت جمهوری آذربایجان تا حصول نتیجه
همچنین وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تعرض به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را محکوم کرد و درگذشت یکی از کارمندان سفارت را به ملت آذربایجان و دولت این کشور تسلیت گفت و افزود: دیپلمات های جمهوری آذربایجان در جمهوری اسلامی مهمان ما هستند و طبق معاهدات بین المللی امنیت آنها بر عهده ماست بنابراین این اقدام موجب تأسف است.
وی ضمن محکومیت تعرض به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران، گفت: نیروهای انتظامی و امنیتی از لحظات اولیه این حادثه در صحنه حاضر شده و تا به نتیجه رسیدن این پرونده آن را پیگیری خواهند کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: موضع گیری رئیس جمهور آذربایجان پیرامون این حادثه عالمانه‌ بود و انتظار ما از مقامات دولت آذربایجان این است که با خویشتنداری و با نگاه به روابط دو کشور موضع بگیرند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی تا به نتیجه رسیدن این پرونده و شناسایی دقیق هویت عامل این حادثه موضوع را پیگیری خواهد کرد.
جلال‌زاده افزود: موضع گیری‌های مقامات دو کشور باید در مورد این حادثه متعهدانه و به گونه‌ای باشد که به روابط دو کشور آسیبی وارد نشود و اجازه سوء استفاده به دشمنان را هم ندهد.

وی در مورد تروریستی بودن این حادثه نیز، گفت: اطلاعات و گزارشات اولیه بر شخصی بودن حادثه دلالت دارد ولی برای اظهار نظر قطعی در این مورد باید منتظر ماند تا دستگاه‌های ذیربط بررسی‌های خود را کامل و اعلام نتیجه نمایند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین