تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
plusresetminus
حزب الله: مجروح شدن یکی از بازیگران نمایش «جاودانگی»، حضور معاون آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس در جشنواره تئاتر فجر و استقبال از نمایش «خاکستری» از جمله رویدادهای چهارمین روز جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر است.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۸۵۷
بازیگر مجروح همچنان روی صحنه ماند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علی نوابی، بازیگر نمایش «جاودانگی» که روز گذشته، سه شنبه ۴ بهمن ماه در جشنواره تئاتر فجر اجرا داشت، همزمان با اولین اجرای این نمایش در تماشاخانه ایرانشهر دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه دست شد. دست این بازیگر به دکور نمایش گرفت و دچار خونریزی شد. به طوری که به ناچار دستش را باندپیچی کردند و او با دست باندپیچی‌شده روی صحنه رفت و به ادامه بازی خود پرداخت.
گرچه دست این بازیگر خونریزی زیادی داشت، او در اجرای دوم نمایش هم روی صحنه رفت.
بازیگر مجروح همچنان روی صحنه ماند
حضور معاون آموزش و پرورش در اجرای نمایش «خیابان نود و دو»
نمایش «جاودانگی» نوشته اصغر گروسی و کار محسن جاور به عنوان کاری از یزد، روز گذشته در دو نوبت ۱۷ و ۲۰ در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت.
اما تالار دکتر ناظرزاده کرمانی، میزبان قاسم احمدی لاشکی، معاون وزیر آموزش و پرورش بود. این مدیر روز گذشته با حضور درتماشاخانه ایرانشهر به تماشای اولین اجرای نمایش «مامور خیابان نود و دو» نوشته داود فتحعلی بیگی و کار میثم زندی نشست که از نوشهر در این دوره از جشنواره جضور دارد.
تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روز گذشته شاهد استقبال تماشاگران از نمایش «خاکستری» بود. این نمایش نوشته و کار پریا امینی است که از شهرکرد در جشنواره شرکت کرده است.
بازیگر مجروح همچنان روی صحنه ماند
نمایش «خاکستری»، عکس از رئوفه رستمی
روز گذشته همزمان با اولین نوبت اجرای این نمایش تمام ظرفیت تالار چهارسو پر شد و تک و توک تماشاگرانی هم بودند که روی پله‌های سالن نشستند. اما نکته قابل تامل این بود که بیشتر تماشاگران ماسک بر چهره نداشتند.
داستان نمایش «خاکستری» در دوره جنگ جهانی می‌گذرد و درباره حضور یک افسر نازی در خانه یک خانواده فرانسوی است. این نمایش به پیامدهای جنگ می‌پردازد و در عین حال تفاوت نسل‌های گوناگون را در برخورد با این پدیده به نمایش می‌گذارد. از دیگر نکات جالب توجه در اجرای این نمایش، پایان باز آن بود چراکه این نمایش، بدون پایان‌بندی خاصی به اجرای خود خاتمه داد.
همچنین معاون امور هنری، نماینده مجلس و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری شامگاه سه‌شنبه چهارم بهمن با حضور در تالار وحدت به تماشای اجرای «ایرانیان»، نمایش حاضر در بخش بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر، نشستند.
در چهارمین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر، اولین اجرای نمایش «ایرانیان» اثری از رضا صابری با حضور محمود سالاری (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سیدمحمد هاشمی (معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد)، محمدحسین نیرومند (مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری و سینمایی)، شیوا قاسمی‌پور (نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی)، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، علی اصغر دریایی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کردستان)، کوروش زارعی (دبیر جشنواره تئاتر فجر) و جمعی از مدیران فرهنگی، هنرمندان و مخاطبان سه‌شنبه (چهارم بهمن) در تالار وحدت روی صحنه رفت.
بازیگر مجروح همچنان روی صحنه ماند
نمایش «ایرانیان» در تالار وحدت
نمایش «ایرانیان»، روایت حقایق پنهان از کشتار زنان و کودکان علوی به دست هارون خلیفه عباسی تا به قدرت رسیدن پسرش مأمون عباسی است؛ در این اثر اتفاقاتی که در مسیر سفر امام رضا (ع) از مدینه به خراسان پیش می‌آید به تصویر کشیده می‌شود؛ سفری عجیب و تأثیرگذار که فرجامش با نقش و جایگاه ویژه ایرانیان، نابودی دسیسه‌های مأمون و یارانش است.
محمود سالاری، کاظم نظری و کوروش زارعی در پایان اجرای نمایش «ایرانیان» با حضور در پشت‌صحنه این نمایش از رضا صابری و بازیگران و عوامل نمایش تقدیر کردند.
نمایش «ایرانیان» ۵ بهمن ساعت ۲۰ نیز در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین