کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هویت نقاشی مرموز مشخص شد

ایسنا , 5 بهمن 1401 ساعت 13:48

حزب الله:
محققان با استفاده از فناوری تشخیص چهره یکی از نقاشی‌های «رافائل»،‌ هنرمند بزرگ رنسانس را شناسایی کردند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،به نظر می‌رسد یک نقاشی دیگر به کارنامه هنری «رافائل»‌، نقاش نامدار ایتالیایی اضافه شده است و این‌بار این اکتشاف به لطف فناوری تشخیص چهره صورت گرفته است.
گروهی متشکل از محققان «دانشگاه ناتینگهام»‌ و «دانشگاه بردفورد» واقع در بریتانیا، بر اساس شباهت‌های نزدیک چهره مریم مقدس در تابلونقاشی که با نام «Brecy» شناخته می‌شود و چهره نقاشی «مریم مقدس سیستین» اثر «رافائل»، اعلام کردند که به احتمال ۹۷ درصد نقاشی دایره‌ای شکل و مرموزی که کارشناسان چندین دهه درباره آن تحقیق کرده‌اند، در حقیقت یکی از آثار «رافائل» است.

هویت نقاشی مرموز مشخص شد
«Brecy»/ تابلونقاشی که هویتش به تازگی شناسایی شد
محققان این دو اثر هنری را با استفاده از سیستم تشخیص چهره مورد بررسی قرار داده‌اند. در نهایت بر اساس درصد بالای شباهت‌های بین دو چهره مریم مقدس مشخص شد که هر دو این آثار هنری را یک هنرمند خلق کرده است.
هویت نقاشی مرموز مشخص شد
مقایسه ۲ نقاشی و شباهت چهره مریم مقدس 
درحالی که شباهت بین چهره‌ مریم مقدس در دو نقاشی ۹۷ درصد اعلام شده است، میزان شباهت چهره کودکی مسیح نیز ۸۹ درصد ارزیابی شده است. محققان معتقدند شباهت ۷۵ درصدی یا بیشتر بین دو سوژه، یکسان بودن آن‌ها را تایید می‌کند.
به گفته محققان با اینکه در نگاه اول شباهت بسیار زیادی بین این دو نقاشی قابل مشاهده است،‌ اما کامپیوتر توانسته است این دو نقاشی را بسیار عمیق‌تر و از هزاران بُعد دیگر مورد بررسی قرار دهد.


کد مطلب: 302854

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/302854/هویت-نقاشی-مرموز-مشخص

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com