تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
plusresetminus
حملات هوایی ائتلاف سعودی در روستای الشرجه در الحدیده منجر به جنایت جدید و شهادت سه کودک یمینی و زخمی شدن شش تن دیگر شد که در میان آنها یک کودک هم بود.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۸۱۵
شهادت ۳ کودک یمنی در حمله ائتلاف سعودی در الحدیده
 مرکز حقوق و توسعه «عین انسانیت» در صنعا روز سه‌شنبه اعلام کرد، در پی حمله هواپیماهای جاسوسی ائتلاف سعودی به روستای الشرجه در شهرستان الجراحی در الحدیده سه کودک شهید و شش تن زخمی شدند که در بین‌شان یک کودک هم است و اکثر آنها حالشان وخیم است.
این مرکز این جنایت برنامه‌ریزی شده و وحشتناک را محکوم کرد و گفت این جنایت طبق طبقه قانون انسانی جهانی در سطح جرایم جنگی است.
این مرکز خواستار تشکیل کمیته بین‌المللی تحقیقات در خصوص بررسی جنایت ارتکابی کشورهای متخاصم و شبه نظامیان وابسته به آنها در خصوص جرایم در حق غیرنظامیان بی‌گناه در مناطق شهرستان‌های مرزی صعده شد.
این مرکز همچنین سکوت جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی در راس آن سازمان ملل را محکوم کرد که در قبال جنایات کشورهای متخاصم و مزدورانشان در حق یمنی‌ها دست روی دست گذاشته و سکوت اختیار کرده‌اند.
پیش‌تر مرکز حقوق و توسعه عین انسانیت در صنعا گزارشی در خصوص مستند سازی جرایم جنگی آمریکا و سعودی‌ها طی ۲۸۰۰ روز حمله علیه یمن ارائه کرده بود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین