تاریخ انتشارسه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
plusresetminus
نخست وزیر عراق ضمن قدردانی از نقش ناتو در مبارزه با تروریسم، بر تعهد کشورش نسبت به همکاری و مشارکت با این سازمان تاکید کرد.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۷۵۲
نخست وزیر عراق: بغداد به همکاری با ناتو متعهد است
 محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در دیدار با استوارت مونش، فرمانده نیروهای مشترک ناتو و هیئت همراه وی در بغداد از موضع این سازمان در حمایت از عراق در مقابله با تروریسم با ارائه آموزش به نیروهای امنیتی این کشور قدردانی و بر تعهد عراق به مشارکت با ناتو و تمایل به ادامه همکاری مشترک تاکید کرد.
وی با اشاره به "اهمیت تحکیم امنیت در عراق و بازتاب آن بر امنیت منطقه و جهان"، خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی عراق در توانایی خود برای مبارزه با تروریسم به مرحله پیشرفته‌ای رسیده‌اند.
ژنرال مونش هم بر تعهد ناتو به تقویت توانایی‌های نیروهای امنیتی عراق از طریق تقویت نهادهای امنیتی و آموزش افسران و درجه داران تاکید کرد.
وی به سطح بالای هماهنگی میان فرماندهان ناتو و همتایان عراقی آنها پرداخت و قابلیت نظامی و میدانی نیروهای امنیتی عراق را ستود.
هیئت ناتو در عراق در سال ۲۰۱۸ به درخواست بغداد تأسیس شد و از طریق حدود ۵۰۰ پرسنل، خدمات آموزشی غیر رزمی برای کمک به برقراری ثبات، مبارزه با تروریسم و ​​جلوگیری از بازگشت داعش ارائه می‌دهد.
این دیدار چند روز پس از آن صورت گرفت که السودانی در مصاحبه خود با وال استریت ژورنال از حضور نیروهای آمریکایی در کشورش دفاع کرد و جدول زمانی را برای خروج آنها مشخص نکرد و بر اهمیت آنها در مبارزه با داعش تاکید کرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین