کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا هوای تهران امسال آلوده‌تر شد؟

مهر , 4 بهمن 1401 ساعت 12:52

حزب الله:معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران توضیحاتی درباره سوخت ۳ نیروگاه مهم پایتخت، دلایل تشدید آلودگی هوا و ماجرای تغییر استانداردهای شاخص آلودگی هوا ارائه داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،زهره عبادتی معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران درباره ماجرای تغییر استانداردهای شاخص آلودگی هوا اظهار داشت: قطعاً هر نوع تغییری در ضوابط و دستورالعمل‌ها طبق نظر وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست انجام می‌گیرد و اولویت با حفظ سلامت مردم است.
وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها به هیچ عنوان نگران نباشند و ما خودمان هم فرزند دانش آموز داریم گفت: مصوبات کمیته اضطرار از دو جنبه بررسی می‌شود، یکی مبحث سلامتی و دیگری موضوع انتشار منابع ساکن و متحرک که در موضوع سلامتی قطعاً نظر وزارت بهداشت و در مورد منابع ساکن و متحرک آلاینده نظر محیط زیست لحاظ می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که وزیر آموزش و پرورش اخیراً اعلام کرده در برخی از کشورها حتی با شاخص آلودگی ۳۰۰ دانش آموزان به مدرسه می‌روند، گفت: مبنای ما در کمیته اضطرار مقایسه کشور با سایر کشورها نیست به هر حال ایشان در مباحث آموزشی نگران دانش آموزان هستند و طبیعی است ولی دستگاه‌های متولی در زمینه آلودگی هوا و کمیته اضطرار اگر قرار باشد مصوبات را تغییر دهند با در نظر گرفتن سلامت عموم مردم به ویژه گروه‌های حساس و دانش آموزان و با نگاه کاهش منابع ساکن و متحرک است.
نیروگاه بعثت علیرغم کمبود گاز، در تهران گاز مورد نیاز آن فراهم شد / ‏‬نیروگاه پرند و شهدای پاکدشت مازوت سوزی ندارند
معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره بر اینکه تاکید ما این است که دستگاه‌های مربوطه در زمینه اجرای قانون هوای پاک باید به صورت جدی تر عمل کنند، گفت: در تهران ۴ شرکت سیمان به دلیل عدم تأمین سوخت گاز تعطیل شده است. نیروگاه بعثت هم علیرغم کمبود گاز در تهران گاز آن فراهم شده و نیروگاه پرند و شهدای پاکدشت از سوخت گازوئیل برای آنها استفاده می‌شود که فاصله آنها با مرکز تهران بیشتر است. البته خروجی سوخت آنها هم کنترل می‌شود.
عبادتی خاطرنشان کرد: مازوت سوزی در شهرهای دیگر نیاز به پیگیری از محیط زیست کل کشور دارد و باید تصمیم ملی گرفته شود.
وی در پایان گفت: پایداری شدیدتر هوا و کاهش قابل ملاحظه میزان وزش باد و دو عامل طبیعی تشدید آلودگی هوای تهران در سال جاری بوده است و هشدار نارنجی پایداری جو امسال بیشتر از سوی سازمان هواشناسی اعلام شد که حکایت از وضعیت هوای آلوده تهران دارد.


کد مطلب: 302739

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/302739/چرا-هوای-تهران-امسال-آلوده-تر

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com