تاریخ انتشارسه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
plusresetminus
حزب الله:نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد کشورش فشار بر چین را برای توقف واردات نفت ایران افزایش خواهد داد.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۷۳۶
آمریکا: فشار بر چین را برای توقف واردات نفت ایران افزایش می‌دهیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که فشار بر چین را برای توقف واردات نفت ایران در حالی که آمریکا تلاش می‌کند تحریم‌های هسته‌ای را اعمال کند، افزایش خواهد داد.
رابرت مالی روز دوشنبه در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: «چین مقصد اصلی صادرات غیرقانونی ایران است و مذاکرات برای منصرف کردن پکن از این خرید‌ها «در حال تشدید شدن است».
آمریکا در سال ۲۰۱۸ پس از خروج یکجانبه و غیرقانونی از توافق هسته‌ای ایران، تحریم‌ها را مجدداً اعمال کرد. در پاسخ، تهران نیز فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داد.
مالی مدعی شد: آمریکا اقداماتی را انجام خواهد داد که ما باید انجام دهیم تا صادرات نفت ایران را متوقف کنیم و کشور‌ها را از خرید آن بازداریم. ما هیچ یک از تحریم‌های خود علیه ایران و به ویژه در مورد فروش نفت ایران را کاهش نداده ایم.
این در حالی است که به گفته شرکت‌هایی که جریان خرید و فروش نفت را دنبال می‌کنند، ایران صادرات نفت خود را در ماه‌های نوامبر و دسامبر افزایش داده و می‌تواند در سال جاری میلادی به این روند ادامه دهد.
طبق گزارش رویترز، محموله‌های نفت خام ایران در دو ماه آخر سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود رسید و امسال شروع قدرتمندی داشت. این دستاورد‌ها علیرغم تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌هایی که متهم به کمک به صادرات نفت ایران، عمدتاً به چین و ونزوئلا هستند، به دست می‌آید.
خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی در جدیدترین گزارش تحلیلی خود در ارزیابی صادرات نفت ایران نیز با استناد به شرکت‌هایی که جریان نفت را ردیابی می‌کنند، نوشت: در سال گذشته میلادی این میزان به بالاترین حد خود رسیده و علیرغم تحریم‌‎های واشنگتن، تهران سال جدید میلادی را با محموله‌های بیشتری برای ونزوئلا و چین آغاز می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین