تاریخ انتشارسه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
plusresetminus
حزب الله:شهردار کرج با بیان اینکه در نظر گرفتن فضاهای فرهنگی همراه با مشارکت مردمی میسر می‌شود، گفت: سراهای محله می‌توانند این موضوع را تقویت کرده و ضمن افزایش روحیه شهروندی، مسئولیت اجتماعی را نیز افزایش دهند.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۷۲۷
سرای محلات میعادگاه مشارکت مدنی شهروندان / ستاد توسعه سراهای محلات در گلشهر کرج آماده بهره‌برداری است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهرداد کیانی با اشاره به اینکه سرای محلات می‌تواند به‌عنوان میعادگاهی در ایجاد مشارکت‌های مدنی شهروندان باشد، گفت: بر همین اساس ایجاد و احداث سراهای محله در شهر کرج در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.
شهردار کرج با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج سرای محله در سطح شهر افتتاح‌شده و دو سرای محله دیگر و ستاد توسعه سراهای محلات در گلشهر نیز آماده بهره‌برداری است، اظهار داشت: بهره‌مندی از فضاهای پژوهشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش دامنه‌های فرهنگی و علمی از کارکردهای سرای محله است که مدیریت شهری به آن توجه ویژه‌ای دارد.
وی، سرای محله کیانمهر واقع در محدوده پارک ورزش، سرای محله جهان‌نما به متراژ ۳۰۰ متر در پارک زیتون در محدوده محله جهان‌نما و سرای محله رجائی شهر در بلوار انقلاب به متراژ ۶۸ متر همچنین سرای محله حصارک بالا در محله حصارک بالا به متراژ ۶۰ متر و سرای محله گلشهر واقع در محدوده بلوار هوشیار به متراژ ۴۰۰ متر را از پروژه‌هایی دانست که افتتاح شده و در اختیار شهروندان قرارگرفته است.
شهردار کرج در ادامه صحبت‌های خود گفت: سرای محله در شهرک بنفشه به متراژ ۲۰۰ متر با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی و سرای محله حصار واقع در خط ۳ حصار با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است و در آینده نزدیک در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
کیانی با اشاره به اینکه ستاد توسعه سراهای محلات در گلشهر واقع در منطقه ۵ کرج آماده افتتاح است و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: این ستاد باهدف برنامه‌ریزی و جهت‌گیری در خصوص انجام امور سراهای محلات احداث‌شده است.
وی، با اشاره به اهمیت افزایش زیرساخت‌های مشارکتی عموم شهروندان در اداره شهر به‌خصوص در موضوعات فرهنگی، عنوان کرد: ایجاد فضاهای مناسب برای افزایش مشارکت اجتماعی به خصوص سراهای محله در مناطق مختلف می‌تواند به‌عنوان فضاهای مناسبی جهت مشارکت شهروندان باشد.
شهردار کرج با تأکید بر اینکه شهرداری بدون مشارکت شهروندان نمی‌تواند کارها را پیش ببرد، گفت: خدمتگزاری و فرهنگ‌سازی در خصوص ایجاد زمینه‌های مشارکتی شهروندان از موضوعات بااهمیت مدیریت شهری است.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین