تاریخ انتشارسه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
plusresetminus
حزب الله:رئیس اتحادیه طاقه فروشان پارچه تهران از پیگیری‌های مستمر اتحادیه برای رفع مشکلات تولید، واردات و کاهش قیمت چادرمشکی در بازار خبر داد.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۷۱۸
چادرمشکی به زودی ارزان می شود
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد ولد خانی رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران با اشاره به افزایش قیمت چادر مشکی در کشور گفت: اکنون ۸۰ تا ۹۰ میلیون متر میزان مصرف پارچه در داخل کشور است که حدود ۱۰ میلیون متر در داخل کشور تولید و مابقی از طریق واردات به کشور انجام می شود که بیشتر واردات پارچه به صورت غیر قانونی است.
به گفته او، مطابق ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌ها مستقیم، کالا‌های فرهنگی معاف از مالیات هستند، ارزش افزوده بر روی پارچه  یا چادر مشکی باعث شده که قیمت چادر مشکی در کشور افزایش یابد، بنده مخالف افزایش قیمت پارچه و یا چادر مشکی در کشور هستیم.
رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران گفت: اگر شبکه توزیع کشور با هماهنگی و مجوز از اتحادیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این کالا به عنوان نماد فرهنگی اعلام کنند مالیات بر این کالا حذف شود و به طبع قیمت این نوع کالا کاهش می یابد.
ولدخانی گفت: با توجه به اینکه چادر مشکی یک کالای بدون جایگزین اساسی و ریشه در فرهنگ ایران اسلامی دارد، ساماندهی، مدیریت تولید، توزیع و مردم مداری این کالا در درجه اهمیت بالایی قرار دارد.
او گفت:در صورت تسهیل واردات قانونی اعم از معافیت مالیاتی  یا کاهش تعرفه واردات چادر مشکی مازاد نیاز بازار به صورت قانونی وارد کشور خواهد شد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین