کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش آمریکا به هتک حرمت قرآن کریم

باشگاه خبرنگاران جوان , 4 بهمن 1401 ساعت 11:12

حزب الله:
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که سوزاندن کتاب‌های مقدس اقدامی عمیقاً توهین آمیز است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پس از آنکه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از تظاهرات در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم و اهانت به قرآن کریم گفت که سوئد نباید انتظار حمایت ترکیه از عضویت خود را در ناتو داشته باشد، وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که فنلاند و سوئد برای پیوستن به ائتلاف ناتو آماده هستند. 
به گزارش رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که سوزاندن کتاب هایی که برای بسیاری مقدس است، اقدامی عمیقاً توهین آمیز است و افزود که «چیزی می تواند قانونی اما وحشتناک باشد.»
ند پرایس افزود: «همانطور که نخست وزیر سوئد گفت، سوزاندن کتاب هایی که برای بسیاری مقدس است، عمیقا بی‌احترامی است.»
او با ادعای اینکه آمریکا از آزادی بیان و حق تجمع مسالمت آمیز به عنوان عناصر دموکراسی حمایت می کند، گفت: «او (نخست وزیر سوئد) به این نکته اشاره کرد که آنچه قانونی است لزوماً مناسب نیست.»
این مقام آمریکایی افزود: کسانی که پشت آتش زدن کتاب مقدس اسلام هستند ممکن است در تلاشی عمدی برای تضعیف وحدت در سراسر اقیانوس اطلس در داخل و بین متحدان و شرکای اروپایی ما باشند. قطعاً همانطور که قبلاً گفتم از محکوم کردن این اقدام خاص خودداری نمی‌کنم. این اقدام نفرت انگیز است.»
راسموس پالودان، سیاستمدار افراطی سوئدی-دانمارکی روز شنبه با حمایت پلیس و مجوز دولت سوئد یک جلد قرآن را در بیرون از سفارت ترکیه در استکهلم سوزاند. این اقدام محکومیت جهانی گسترده‌ای را در پی داشته است.


کد مطلب: 302716

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/302716/واکنش-آمریکا-هتک-حرمت-قرآن-کریم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com