تاریخ انتشارسه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
plusresetminus
حزب الله:مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی اظهاراتی مدعی شد که این بلوک کاملاً از وابستگی خود به واردات انرژی از روسیه رها شده است.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۷۱۳
ادعای بورل درباره رهایی اتحادیه اروپا از وابستگی به روسیه
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی اظهاراتی مدعی شد که این بلوک کاملاً از وابستگی خود به واردات انرژی از روسیه رها شده است.
وی در مصاحبه‌ای با نشریه ال دیاریو که روز یکشنبه منتشر شد گفت: ما ظرف چند ماه وابستگی انرژی به روسیه را که سال‌ها ایجاد کرده بودیم، از بین بردیم.

بورل به این روزنامه اسپانیایی گفت: ما مرحله فوق‌العاده پرتنشی از افزایش قیمت‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم، اما قیمت‌ها به زمان قبل از جنگ (روسیه و اوکراین) بازگشته‌اند.
وی در ادامه افزود: ما دوباره با همان مگاوات ساعت گاز با قیمت قبل از جنگ روبرو هستیم که قبلاً بسیار بالا بود... اما قیمت‌های بی سابقه و بی رحمانه در ماه اوت عمدتاً ناشی از تنش های سوداگرانه در بازارها بود.
بورل همچنین تأکید کرد که تنش بازار انرژی را دیگر نمی توان به وضعیت اوکراین نسبت داد.
وی تصریح کرد: این یک مشکل ساختاری انرژی و به ویژه ارتباط بین قیمت گاز و قیمت برق است. امیدواریم کمیسیون اروپا به زودی پیشنهادی برای اصلاح این وضعیت ارائه کند.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که به گفته رئیس شرکت دولتی ترانس‌نِفت روسیه، برخی کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان و لهستان هنوز به واردات انرژی از روسیه وابسته هستند و درخواست واردات نفت خط لوله از این کشور را برای سال 2023 ثبت کرده‌اند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین