کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موسس گروه واگنر: بخشی از قدرت روسیه هستیم و آمریکایی‌ها از ما می‌ترسند

ایسنا , 4 بهمن 1401 ساعت 10:06

حزب الله:
پس از آنکه کاخ سفید، گروه واگنر را به عنوان یک «سازمان جنایتکار بین‌المللی» معرفی کرد، موسس این گروه گفت که واگنر بخشی از قدرت روسیه است و آمریکایی‌ها از این قدرت می‌ترسند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،یوگنی پریگوژین، موسس گروه واگنر طی مصاحبه‌ای با راشا تودی اظهار کرد: این خوب است که ما در این جهان با اهریمن مبارزه می‌کنیم. گروه واگنر یک اجبار است. این گروه بخشی از قدرت روسیه محسوب می‌شود و این قدرت همیشه در سمت درست می‌ایستد.
پریگوژین در ادامه با اشاره به روابط روسیه و آمریکا گفت: البته اگر ما به فلسفه واگنر بپردازیم، متوجه می‌شویم که این گروه برای برخی خوب و برای برخی زیان‌بار است، اما زیانش قطعا به دشمنان ما می‌رسد. آمریکا و روسیه "دشمنان قسم‌خورده" یکدیگر هستند و این یک واقعیت محض است.
وی افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند روسیه را به قسمت‌های کوچک تقسیم کنند و پس از آن به سراغ چین و سایر رقبا بروند تا خودشان بزرگترین و قدرتمندترین کشور روی زمین باقی بمانند. این درست قسمتی از بحث و دغدغه کنونی است که آیا ما در آینده جهانی چند قطبی یا تک قطبی خواهیم داشت. تاکنون ایالات متحده آمریکا در این زمینه به خوبی پیش رفته و اتحاد جماهیر شوروی مثالی برای آن است.
موسس گروه واگنر تاکید کرد: گروه واگنر هیچ جرمی مرتکب نشده است. سایر افراد در سراسر جهان وقت خود را صرف تلاش برای برچسب زدن جرائم مختلفی به ما می‌کنند. اما برخلاف نیروهای شبه‌نظامی آمریکا، گروه واگنر فقط افرادی را حذف می‌کند که دشمن صلح هستند وگرنه که این گروه هیچ جرمی مرتکب نشده است. البته اگر استانداردهای دوگانه‌ را در نظر داشته باشید، ممکن است هرگونه اطلاعاتی را درخصوص شخصی پیدا کنید تا به شهرت و هویت آن فرد لطمه بزنید.
یوگنی پریگوژین در ادامه مصاحبه‌اش یادآور شد: اما ما باید چنین سوالاتی را از خود بپرسیم، چه کسی بمب‌های اتمی را در هیروشیما و ناگازاکی منفجر کرد؟ چه کسی جنگ‌ها و انقلاب‌هایی را در کره، ویتنام، افغانستان، لیبی، سوریه، موزامبیک، آفریقای مرکزی و غیره به راه انداخت؟ برخی از این کشورها بعدا به گروه واگنر پیوستند؛ گروهی که با اقدامات سفت و سخت خود به چنین جنگ‌هایی خاتمه داد. بنابراین اگر واگنر را یک "سازمان جنایتکار" معرفی کنیم، ایالات متحده آمریکا یک "سندیکای قدرتمند در حوزه جنایت" است که با پول کل جهان زندگی می‌کند. با این حساب واگنر در مقایسه با این سندیکای جنایی، بیشتر شبیه معاون پلیس است!
وی افزود: من رازهای زیادی می‌دانم که آمریکایی‌ها را خیلی ناراحت می‌کند. من شاهدانی دارم که به خاطر دارند که چگونه مقامات سازمان سیا اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را آموزش دادند و چگونه کیف‌های پر از پول و تسلیحات را به داعش در سوریه و سایر کشورها تحویل دادند. آن‌ها تروریست‌هایی را در سرتاسر جهان آماده کردند و اکنون شما هر جای دنیا اعم از اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکا جنوبی شاهد مشکلاتی هستید. آن‌ها می‌خواستند که فقط یک مکان صلح‌آمیز تحت عنوان ایالات متحده آمریکا در جهان وجود داشته باشد.
پریگوژین خاطرنشان کرد: اکثر قدرت‌های جهان سعی می‌کنند با آمریکا درگیر نشوند، زیرا معمولا قدرت‌هایی که مقابله به مثل می‌کنند، به عنوان کشورهای ضد دموکرات، جنایتکار و تروریست معرفی می‌شوند. اما واگنر یک کشور یا یک رژیم نیست، بلکه نیرویی جوان و پرانرژی است و به همین خاطر آمریکایی‌ها از آن می‌ترسند. آن‌ها می‌خواستند این نیرو را سال ۲۰۱۸ در سوریه نابود کنند، اما این نیرو روح خود را مجدد احیا کرد و توانست بدون هیچ ترسی به چشمان اهریمن جهان نگاه کند.
این موسس گروه واگنر در پایان گفت: باید عرض کنم که ما هرگز در قبال آمریکایی‌ها با خشم رفتار نکرده‌ایم اما از طرفی هم گستاخی آن‌ها را نپذیرفته‌ایم. ما با گروه‌های مسلح و افسران اطلاعاتی آمریکا که سعی داشتند به واگنر صدمه بزنند، مبارزه کرده‌ایم. به طور کلی ما با آمریکایی‌ها کاری نداریم اما اجازه هم نمی‌دهیم که زورگویی کنند. در نتیجه به همین خاطر است که آن‌ها ناراحت و ناامید هستند.
چند روز گذشته جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا در یک نشست خبری گفت که آمریکا تحریم‌هایی را علیه گروه واگنر اعمال می‌کند و آن را به عنوان یک «سازمان جنایتکار بین‌المللی» می‌شناسد.
اما این در حالیست که گروه واگنر به گفته خود "موفقیت‌های بسیاری" را در منطقه "عملیات نظامی" و خصوصا شهر سولدار در جمهوری دونتسک به دست آورده است. همچنین، وزارت دفاع روسیه در تاریخ ۱۳ ژانویه بیانیه‌ای درباره روند عملیات آزادسازی شهرک راهبردی سولدار در جمهوری خلق دونتسک صادر کرد و از هویت نیروهایی که به محله‌های شهر حمله کرده‌ بودند، پرده برداشت.


کد مطلب: 302701

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/302701/موسس-گروه-واگنر-بخشی-قدرت-روسیه-هستیم-آمریکایی-ها-می-ترسند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com