تاریخ انتشارسه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
plusresetminus
حزب الله:طی روزهای اخیر برخی شرکت‌های هواپیمایی اقدام به فروش بلیت گران‌تر از نرخ مصوب کرده‌اند که طبق اعلام سازمان هواپیمایی، با گران‌فروشی در این بخش پیش از تصویب قیمت‌های جدید در شورای عالی هواپیمایی برخورد می‌شود.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۶۹۱
چرا بلیت هواپیما غیرقانونی گران شد؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، این روز‌ها دوباره بحث گران شدن قیمت بلیت هواپیما مطرح شده که البته در این بخش تخلفاتی هم صورت گرفته است به طوری که از چند روز پیش برخی از مسافران به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده اند که قیمت بلیت هواپیما در مسیر‌های پر تردد مانند مشهد، تبریز و کیش با افزایش بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان روبرو شده است.
با جست و جو در برخی از سایت‌های فروش بلیت هواپیما مشخص شد که بسیاری از بلیت‌ها در مسیر‌های مختلف حتی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هم افزایش قیمت  داشته است.
این موضوع را از مسئولان شرکت‌های هواپیمایی هم پیگیری کردیم که اعلام کردند از دو ماه پیش همزمان با تغییر و افزایش نرخ ارز،  قیمت‌ها  تغییر داشته است.

همزمان با نوسانات اقتصادی قیمت بلیت برخی از مسیر‌های هوایی را تغییر داده ایم

مدیر روابط عمومی یک شرکت هواپیمایی گفت: در دو ماه گذشته با توجه به آنکه دریافت خدمات ما بر اساس ارز و فروش بلیت‌ به صورت ریالی بوده است، ما هم همانند سایر ایرلاین‌ها تصمیم گرفتیم که قیمت خود را تغییر دهیم.
این در حالی است که بسیاری از مسافران سفر‌های هوایی در مسیر‌های داخلی همواره از تاخیر‌های زیاد ایرلاین‌ها  گله‌مند هستند و از سوی دیگر هم  نزدیک بودن صندلی‌ها به یکدیگر و عدم پذیرایی و ارائه کترینگ باعث  نارضایتی بسیاری از مسافران شده است.

جریمه ۸ شرکت هواپیمایی کشور به علت گران فروشی

همزمان با این گران فروشی در هفته‌های اخیر غلام رضا صالحی رئیس شعبه پرونده های مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه ۱۱۹ میلیارد تومانی هشت شرکت متخلف هواپیمایی خبر داد و اعلام کرد: همزمان با گزارش‌های مردمی مبنی بر افزایش خودسرانه نرخ فروش بلیت هواپیما، تخلف هشت شرکت از طرف شعب ملی سازمان تعزیرات حکومتی محرز تشخیص داده شد.
او می‌گوید: چهار شرکت که مبادرت به ارائه و فروش بلیت می‌کردند به مبلغ ۷۷ میلیارد تومان و چهار شرکت هواپیمایی هم به مبلغ ۴۲ میلیارد تومان جمعا به میزان یکصد و ۱۹ میلیارد تومان در حق صندوق دولت محکوم شدند.
رئیس شعبه مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این هشت شرکت علاوه بر میزان محکومیتی که در حق صندوق دولت داشتند به اعاده نرخ برابر نرخ‌های مصوبی که از ناحیه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان داشتند مکلف شدند.

قیمت بلیت هواپیما گران نشده است

در همین رابطه محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد که  موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما در حال بررسی است و تصمیم گیری در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما هم در جلسه شورای عالی هواپیمایی که با حضور وزیر راه وشهرسازی برگزار خواهد شد انجام می‌شود.
او گفت: هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی به بهانه‌های مختلف از جمله افزایش نرخ ارز حق ندارند اقدام به فروختن بلیت هواپیما بیش از نرخ‌های مصوب شده کنند.
محمدی بخش بیان کرد: آخرین نرخ مصوب تمامی مسیر‌های داخلی در  سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی بارگذاری شده و هیچ یک از شرکت‌ها حق ندارند اقدام به گران فروشی بیش از این نرخ‌ها کنند.
نرخ مصوب بلیت هواپیما  در برخی مسیرها
نرخ مصوب بلیت هواپیما
براساس این گزارش  آخرین افزایش قیمت بلیت در آذر ماه سال گذشته بود که بعد از آن هیچ افزایش قیمتی تصویب نشده و در حال حاضر هم با وجود آنکه بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی، درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما را دارند، اما تابه این لحظه هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است و این شایعات و گران فروشی‌ها تنها باعث وارد شدن زیان به مسافران هوایی می‌شود.
گفتنی است با توجه به آنکه در بهمن ماه امسال تعطیلی سه روزه پشت سر هم وجود دارد حضور دلالان و سوداگران در بازار فروش بلیت هواپیما و همچنین فروش چارتری بلیت باعث خواهد شد که بسیاری از مسافران از انجام سفر هوایی پرهیز کنند که نتیجه آن  تحمیل زیان به شرکت‌های هواپیمایی خواهد شد بنابراین در این بین باید دولت با تصمیم گیری‌ به موقع و جلوگیری از فروش بلیت چارتری مانع از گران فروشی بلیت در بخش هوایی شود.
سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده است که با گران فروشی بلیت  هواپیما برخورد می کند و مسافران هم درصورت مشاهده تخلف و یا خرید بلیت هواپیما با قیمت بیشتر از مصوب به سازمان هواپیمایی کشور اطلاع دهند.
بلیت هواپیما شرکت آتا
 
بلیت هواپیما کیش ایر
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین