کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهادری جهرمی:

اکثر شاخص‌های اقتصادی رو به بهبود است

ایسنا , 4 بهمن 1401 ساعت 9:08

حزب الله:سخنگوی دولت گفت: معاون اول به دستور رئیس جمهوری در صدر هیئتی عازم استان سیستان و بلوچستان می‌شوند تا بر طرح‌های موجود در این استان و تنش آبی و مسئله هیرمند نظارت کنند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علی بهادری جهرمی با حضور در برنامه زنده «صف اول» شبکه خبر در مورد بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: ما در بودجه سال آینده پیشرفت هر استان را بر اساس سند آمایش سرزمینی و ویژگی‌ها و مزیت‌ها و اولویت‌های مردم آن منطقه دیده‌ایم و در این مورد از همکاری و نظرات مردم و کارشناسان همان منطقه استفاده کردیم.
 
وی در مورد مالیات در بودجه سال آینده اظهار کرد: دولت علیرغم اینکه سعی کرده با شناسایی مودیان جدید مالیاتی درآمدهای مالیاتی را افزایش دهد، در عین حال مبنای افزایش مالیات را کاهش داده است.
 
سخنگوی دولت ادامه داد: دولت در بودجه سال آینده مالیات تولیدکنندگان را ۷ درصد کاهش داده ولی سعی کرده کسانی که عدم شفافیت دارند و در جاهای غیرمولد کار می‌کنند و فرار مالیاتی دارند را شناسایی کند و از آنها مالیات اخذ کنند.
 
بهادری جهرمی بیان کرد: در سال آینده درحوزه مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی هم بودجه افزایش پیدا کرده و این علاوه بر رقمی است که برای وسایل حمل و نقل عمومی پیش‌بینی شده است.
 
سخنگوی دولت اظهار کرد: دولت اقداماتی برای حمایت از بورس انجام داد و برای صندوق تثبیت بازار سرمایه که برای جبران منابع مردم است، در بودجه سال آینده ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تقویت منابع آن پیش‌بینی شده است.
 
وی تأکید کرد: در حوزه خانواده و جمعیت هم تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند یک درصد منابع‌شان را برای حمایت از زنان و خانواده اختصاص دهند که این برای اولین بار رخ داده است. دولت منابع بودجه را واقعی پیش بینی و متناسب با منابع هزینه‌ها را مشخص کرده است.
 
بهادری جهرمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیش از ۲ هزار کارگاه و واحد تولیدی از ابتدای شروع به کار دولت مجدد فعال‌سازی و احیا شده‌اند که امثال همین اقدامات موجب شده که در یک سال و چهار ماه فعالیت دولت، ۹۰۰ هزار شغل ایجاد و صحت‌سنجی شود که مشخصات آن به تفصیل موجود است.
 
وی همچنین بیان کرد: دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور شروع شده و در حال برگزاری است و اصلی‌ترین برنامه آن پیگیری و سرعت بخشی از اجرای مصوبات دور اول و افتتاح مواردی که به نتیجه رسیده‌اند، است.
 
سخنگوی دولت اظهار کرد: مردم کشور ما میهن‌دوست و میهن پرست هستند که ما با داشتن چنین مردمی به ایرانی بودن خودمان افتخار می‌کنیم و مسئولیت‌مان به همین دلیل بیشتر می‌شود.
 
بهادری جهرمی اضافه کرد: مردم وقتی تلاش های دولت برای رفع مشکلات را می‌بینند، همکاری می‌کنند و همواره مردم ما جلوتر از دولت‌ها حرکت کرده‌اند. قطعاً با وجود چنین مردمی دشمنان نمی‌توانند برنامه‌های خودشان را پیش ببرند و ما قطعاً آینده‌ای بهتر از امروزمان نخواهیم داشت.
 
وی با اشاره به سفر معاون اول رئیس‌جمهور به همراه تعدادی از وزرا به استان سیستان و بلوچستان گفت: احتمالاً سفر استانی بعدی رئیس‌جمهور نیز به استان بوشهر باشد و در صورت نهایی شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
بهادری جهرمی تصریح کرد: اساساً اولویت این دولت این بوده که طرح جدیدی را کلنگ نزند و تکمیل طرح های نیمه تمام و طرح هایی که به صورت نمایشی افتتاح شدند، در اولویت دولت است.
 
سخنگوی دولت خبر داد: ستاد بزرگداشت دهه فجر بیش از یک ماه است که در دولت تشکیل شده و بالغ بر ۲۲۰۰ طرح بزرگ کوچک و بزرگ مانند حوزه مسکن و پالایشگاه‌ها در حال بررسی هستند که در ایام دهه فجر افتتاح شوند.
 
بهادری جهرمی از تدوین لایحه‌ای برای تشکیل سازمان بازرگانی خبر داد و گفت: پیشنهاد دولت این است که مجموعه بازرگانی و تنظیم بازار هم از مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و مابقی دستگاه‌ها مجزا شود و به صورت مجزا در سازمان بازرگانی که به صورت مستقل و تحت نظر نهاد ریاست جمهوری خواهد بود، باشد که این نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی است و در قالب یک لایحه فوریت‌دار به مجلس ارسال خواهد شد.
 
سخنگوی دولت با اشاره به تلاش دشمنان برای برهم زدن بازار ارز کشور نیز خاطرنشان کرد: ارز مصرفی کشور در سامانه نیما معامله می‌شود و حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد منابع ارز مورد نیاز در سامانه متشکل ارزی صورت می‌گیرد که نرخ آن مشخص است و تقریباً همیشه عرضه ارز در سامانه نیما بیش از تقاضای آن است زیرا درآمدهای ارزی ما بیش از هزینه‌کرد ارزی است.
 
بهادری جهرمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اکثر شاخص‌های اقتصادی ما رو به بهبود است اما بهبودی که در سر سفره مردم احساس شود، طبیعتاً زمان میبرد و اوضاع مانند بیمار درحال درمان است.
 
وی بیان کرد: ما در حوزه بین‌الملل به جای اینکه خود را محدود به یک یا چند کشور خاص محدود کنیم، درها را در چارچوب مشخص جمهوری اسلامی برای تمامی کشورهای جهان به ویژه همسایه‌های خودمان که ارتباطات با برخی از آن‌ها ضعیف شده بود، باز کردیم که منجر به نتایج مطلوبی شده است.
 
سخنگوی دولت همچنین در مورد مهمترین دستاوردهای دولت در سه ماه اخیر گفت: کارهای بزرگ و زیادی در این مدت انجام شده که به دلیل برخی اتفاقات اخیر کمتر دیده شده است.
 
وی افزود: به عنوان مثال در حوزه رشد اقتصادی، ما رشد ۵ درصدی در حوزه صنعت را تجربه کردیم. همچنین بسیاری از تنش‌های آبی که در سال‌های گذشته در کشور وجود داشت، با بهره‌برداری طرح‌هایی در استان همدان و استان کردستان کاهش یافت. راه آهن خاش- زاهدان نیز افتتاح شد که کمک خوبی به احیای جایگاه کشورمان در حوزه ترانزیت و حمل و نقل کالا و وضعیت معیشت مردم ما در استان سیستان و بلوچستان می‌کند.
 
بهادری جهرمی اضافه کرد: این هفته هم معاون اول به دستور رئیس جمهور در صدر هیئتی عازم استان سیستان و بلوچستان می‌شوند تا به طرح های موجود در این استان در حوزه‌هایی مانند انرژی، کشاورزی، آب و تنش آبی و مسئله هیرمند نظارت کنند و یک سرعت بخشی میدانی خوبی در این حوزه انجام شود.
 
وی در تشریح برخی دیگر از دستاوردهای دولت در سه ماه اخیر اظهار کرد: سامانه ملی صدور مجوزهای الکترونیکی، بیش از ۲۰۰ هزار مجوز را رد کرد که این سامانه در همین دولت فعال شد و جای امضاهای طلایی و مسیرهایی طولانی برای اخذ مجوز کسب‌وکار را گرفت.
 
سخنگوی دولت ادامه داد: در حوزه اموال تملیکی، بعد از سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر که در ابتدای دولت صورت گرفت، یک سرعت بخشی خوبی با همکاری دستگاه قضایی در این حوزه صورت گرفت و تعیین تکلیف اموال تملیکی در مدت فعالیت دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل، بیش از ۳ برابر شده است.
 
بهادری جهرمی تاکید کرد: این دستاوردها نشان می‌دهد ظرفیت دانشی مردم ایران و ظرفیت اجرایی، تقنینی و قضایی کشور ما، بسیار گسترده و بزرگ است و اگر تمام این ظرفیت‌ها دست به دست هم دهند، می‌توانند حتی در شرایط سخت هم دستاوردهای بزرگی را به ارمغان بیاورند.
 
سخنگوی دولت در پایان گفت: پیش از این رئیس‌جمهور وعده داده بودند و معاونت حقوقی را مأمور کرده بودند که لایحه‌ای برای ساماندهی تجمعات و راهپیمایی‌ها تدوین کنند که تدوین این لایحه‌ در معاونت حقوقی نهایی شده و تقدیم مجموعه دولت شده و بررسی‌های آن در دولت نیز تقریبا نهایی شده و به زودی پس از اتمام بررسی‌های کارشناسی، آن لایحه در دولت تصویب نهایی شده و تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.
 


کد مطلب: 302676

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/302676/اکثر-شاخص-های-اقتصادی-رو-بهبود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com