تاریخ انتشاردوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
plusresetminus
حزب الله: سرگئی ریابکوف امروز (دوشنبه) گفت، اظهارات ارائه شده از سوی مقام‌های آمریکایی درباره احتمال ارسال سیستم‌های موشکی تاکتیکی نظامی دور برد به اوکراین مساله خاصی نیست؛ اما مولفه جنگ روانی به شمار می‌رود.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۶۶۷
مسکو: ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین یک مولفه جنگ روانی است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، اوایل ژانویه سال جاری میلادی روزنامه وال استریت ژورنال گزارش کرد که آمریکا از انتقال این سیستم‌ها به اوکراین که برد ۲۰۰ مایلی دارند به دلیل عدم توافق درباره احتمال حمله به اهدافی در کریمه و با وجود درخواست‌های مکرر کی‌یف امتناع کرده است.
آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا به اسپوتنیک گفته بود که آغاز ارسال این تسلیحات به اوکراین را می‌توان به معنای دخالت مستقیم ایالات متحده در یک درگیری نظامی با روسیه تعبیر کرد.
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: این به منزله یک مولفه جنگ روانی است. هرگونه تشدید تنش خطرناکترین راه است و پیامدهایی غیرقابل پیش بینی دارد.
ریابکوف همچنین با بیان اینکه شرایط در حال حاضر برای گفت‌وگو درباره پیمان استارت جدید فراهم نیست، گفت: صراحتا باید اعلام کنم که با توجه به شرایط کنونی نمی‌توان تاریخ دقیقی برای گفت‌وگو درباره پیمان جدید استارت با آمریکا اعلام کرد.
مسکو در نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کرده بود چاره دیگری جز لغو گفت‌وگوها با آمریکا درباره این پیمان ندارد؛ این پیمان فوریه ۲۰۲۶ منقضی می‌شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین