تاریخ انتشاردوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
plusresetminus
«زمین سرگردان ۲» در اولین روز اکرانش در چین فروشی ۷۰ میلیون دلاری را ثبت کرد و پرفروش‌ترین فیلم شب سال نوی چینی ۲۰۲۳ شد.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۶۶۲
فیلم‌های چینی سینماهای شب عید را گرفتند/اکران فیلم جدید ژانگ ییمو
در آغاز سال نوی چینی سینماهای این کشور فیلم دوم از «زمین سرگردان» ‌را اکران کردند و در جذب مردم به سینماها موفق ظاهر شدند و سال نو را خوب شروع کردند.
فیلم چینی «زمین سرگردان ۲» با فروش ۷۰ میلیون دلاری با وجود شیوع کرونا بسیار قوی ظاهر شد. این فیلم علمی-تخیلی که ساخته فرانک گو است فیلمی بودجه بالاست که با بازی وو جینگ و اندی لائو ساخته شده است.
ژانگ ییمو با جدیدترین فیلم بلندش «همه رود سرخ» که یک کمدی تاریخی است با فاصله کمی در رده دوم جای گرفت و فروشی نزدیک به ۶۰ میلیون دلار را ثبت کرد.
این فیلم داستانی معمایی در دوره سلسه سانگ جنوبی را تصویر می‌کند و عنوانش برگرفته از شعری سروده یک ژنرال نظامی از همان دوره است که به خاطر میهن‌پرستی و وفاداری به کشورش مشهور بود و در نهایت توسط یک نخست وزیر خائن اعدام شد.
در مجموع روز شنبه سینماهای چین فروشی ۱۹۸ میلیون دلاری را تجربه کردند که کمتر از ۲۱۴ میلیون دلاری است که سال پیش در اولین روز سال ۲۰۲۲ رقم خورد. سال پیش فیلمی که شب عید پخش شد «نبرد در دریاچه گوانجین ۲» بود که فیلمی میهن‌پرستانه بود و با فروش ۹۴.۳ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم شب سال نوی ۲۰۲۲ چین شده بود.
پیش بینی می‌شود «همه رود سرخ» پرفروش‌ترین فیلم ژانگ ییمو شود و از فیلم «دیوار بزرگ» وی که سال ۲۰۱۶ با همکاری هالیوود ساخته شد و ۳۳۵ میلیون دلار فروش کرد هم فراتر برود و فروشش را تا حدود ۵۴۵ میلیون دلار هم برساند. وی سال پیش «تک‌تیرانداز» را ساخته بود.
عنوان سومین فیلم پرفروش سینماهای چین را نیز فیلمی جاسوسی در دوره جنگ جهانی دوم با عنوان «تیغه پنهان شده» با بازی تونی لینوگ و وانگ ییبو با فروش ۲۰.۱ میلیون دلار از آن خود کرد.
رده چهارم را هم یک انیمیشن چینی با عنوان «خرس‌های پونی: کد حفاظت» به خود اختصاص داد که ۱۹.۴ میلیون دلار فروش کرد. این انیمیشن خانوادگی چندین دنباله داشته که این فیلم آخرینش است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین